تازه‌های سیاسی

تحریم های تازه کاخ سفید، آمریکا ۲۰ شخصیت حقیقی و حقوقی مرتبط با نیروی قدس در ایران و عراق را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده با اعتمال تحریم های تازه علیه حکومت ایران، ۲۰ شخصیت حقیقی و حقوقی و نهادهای صوری ایران در عراق را تنبیه کرده است. طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، این شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به نیابت از نیروی قدس سپاه پاسداران فعالیت می‌کنند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه که روز پنجشنبه هفتم فروردین منتشر شد گفته است، این ‌اشخاص و نهادها به نیابت از سپاه قدس فعالیت می‌کنند و همچنین در انتقال تسلیحات مرگبار به گروه‌های تروریستی نیابتی ایران مانند کتائب حزب‌الله و عصائب اهل حق، مشارکت دارند.
از جمله افراد و نهادهای که در لیست این تحریم های تازه قرار دارند می تواند به ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق، شرکت ساخت‌و ساز و معاملات بهجت الکوثر، حسن پلارک و سید رضا موسوی‌فر، مسئول امور مالی شرکت الخمائل اشاره کرد.
در این بیانیه به نقل از استیون منوشن، وزير خزانه‌داری آمریکا، نقل شده است: ایران شبکه‌ای از شرکت‌های صوری را برای تامین مالی گروه‌های تروریستی در سرتاسر منطقه به کار گرفته و منابع را از مردم ایران دریغ کرده است و به جای تامین نیازهای ‌اساسی آن‌ها، اولویت را به تروریست‌های نیابتی خود داده است.

دکمه بازگشت به بالا