ایران

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران: ۳۵ هزار و ۴۰۸ مبتلا، ۲ هزار ۵۱۷ فوتی

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا در ایران را اعلام کرد و براساس آن در ٢٤ ساعت گذشته ۳ هزار ۷۶ مبتلای جدید شناسایی شده و ۱۳۹ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر و فوت‌شدگان به ۲ هزار و ۵۱۷ نفر افزایش یافت.
انشار ویروس کووید ۱۹ در ایران از قم و با انتقال چند طلبه چینی توسط شرکت هواپیمایی متعلق به سپاه آغاز گردید، مقامات حکومتی در ابتدا سعی کردند تا با دلایل سیاسی- امنیتی، از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهمین دوره مجلس، با درخواست از کادر پزشکی قم ورود کرونا به ایران را پنهان کنند. از جمله محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در یک برنامه زنده تلویزیونی فاش کرد که دستور سانسور آمار و اطلاعات مربوط به شیوع کرونا از سوی مقام‌های رده بالای حکومتی صادر شده است.
این پنهانکاری باعث شد که ویروس مرگبار کرونا به تمام چهار گوشه ایران سرایت کند و جان همه شهروندان را تهدید نماید.
اکنون بنابر آمار رسمی قربانیان کرونا که به گفته یک مقام سازمان جهانی بهداشت، یک پنجم آمار واقعی است، بیش از ۲۵۰۰ نفر در ایران جان خود را از دست داده اند.
حال با بحرانی شدن اوضاع در ایران حکومت قصد دارد تا با سوار شدن بر موج کرونا، جامعه جهانی را متقاعد سازد تا بر آمریکا برای لغو تحریم های هسته ای فشار وار کنند.

دکمه بازگشت به بالا