تازه‌های سیاسی

شیوع کرونا در لبنان فعالیت حزب‌الله را محدود کرد

شبه‌نظامیان مورد حمایت تهران متهم‌اند که عامل اصلی انتقال ویروس کرونا از ایران به لبنان بوده‌اند. این مسئله خشم عمومی را به همراه داشته است و باعث شده تا فعالیت نیروهای حزب‌الله در لبنان محدود شود.

به تازگی خبری در برخی رسانه‌های لبنان و شبکه‌های اجتماعی با این مضمون منتشر شد که یک هواپیمای باری از ایران تعدادی از مبتلایان به ویروس کرونا را به بیروت منتقل کرده است.

اگرچه مدیریت کل هواپیمایی لبنان در بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.

آنچه بنظر میرسد این است که افکار عمومی از تکذیبیه مدیریت کل هواپیمایی لبنان قانع نشده است؛ زیرا شهروندان لبنانی رفت و آمد مکرر شبه‌نظامیان و مقام‌های حزب‌الله به ایران را بصورت علنی مشاهده میکنند.

همزمان با انتشار بیانیه مدیریت هواپیمایی لبنان، نشریه اتریشی “دی پرسه” گزارش داده که منابع متعددی، و حتی برخی منابع وابسته به بازوی نظامی حزب‌الله، اعلام کرده‌اند که جمع بزرگی از شبه‌نظامیان و مقام‌های ارشد سیاسی و مذهبی این جریان، ویروس کرونا را از ایران و سوریه به لبنان منتقل کرده‌اند.

به نوشته این نشریه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وابسته به حزب‌الله، از جمله در بیروت مملو از بیماران مبتلا به کرونا هستند و ظرفیت آنها در حال تکمیل شدن است.

همچنین گفته می‌شود بسیاری از مقام‌ها و نظامیان ارشد این گروه اسلامگرای شیعه یا به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا شده‌اند یا جزو افراد مشکوک به ابتلا محسوب می‌شوند. بر پایه برخی خبرهای تایید نشده حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله نیز به ویروس کرونا گرفتار شده است.

دکمه بازگشت به بالا