پزشکی و سلامت

جمهوری اسلامی با احداث بیمارستان توسط پزشکان بدون مرز مخالفت کرد

پزشکان بدون مرز برای کمک به ایران در مقابله با کرونا اعلام آمادگی کرده بود. خبر احداث یک بیمارستان کوچک از سوی این نهاد در اصفهان در رسانه‌های ایران و جهان منتشر شده بود که اکنون حکومت با حضور آنان مخالفت کرده است.

در پی سخنان علی خامنه‌ای به مناسبت نوروز در مورد حمله بیولوژیکی و اعتراض شماری از نیروهای اصولگرا، وزارت بهداشت ایران با حضور و همکاری پزشکان بدون مرز در ایران مخالفت کرد.

خبرگزاری آلمان روز سه‌شنبه پنجم فروردین (۲۴ مارس) با انتشار گزارشی از تهران، از مخالفت ایران با حضور و همکاری پزشکان بدون مرز در مقابله با شیوع بیماری کرونا در ایران خبر داد.

علی‌رضا وهاب‌زاده، مشاور و مسئول رسانه‌ای وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با انتشار یک پست توییتری خبر مخالفت ایران با حضور تیم پزشکان بدون مرز را رسانه‌‌ای کرده است.

این در حالی است که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از آن از همکاری پزشکان بدون مرز در مقابله با بحران کرونا در ایران استقبال کرده بود. مجوز فعالیت تیم پزشکان بدون مرز در ایران از سوی این وزارتخانه صادر شده بود.

خبرگزاری آلمان در ادامه گزارش خود به نقل از وهاب‌زاده نوشته است: «ما از پزشکان بدون مرز تشکر می‌کنیم، اما در حال حاضر ایران نیازی به یک درمانگاه کوچک خارجی ندارد.»

 

 

دکمه بازگشت به بالا