تازه‌های سیاسی

برهم صالح از احزاب عراقی خواست، برای برون‌رفت از وضعیت دشوار سیاسی کنونی متحد شوند

رئیس جمهوری عراق در سخنانی ضمن پرداختن به موضوع شیوع ویروس کرونا، خواستار همبستگی برای برون‌رفت از وضعیت ناآرام سیاسی کنونی در آن کشور شد.

برهم صالح ضمن اشاره به خطرات ویروس کرونا و ابراز همدردی با جان‌باختگان ناشی از این ویروس اعلام کرد عراق به علت عدم پایبندی شهروندان به اقدامات پیشگیرانه و نیز به علت تجمع برخی در اماکن عمومی و عدم اطلاع از خطرات و پیامدهای کرونا، از چند روز پیش شاهد افزایش قابل ملاحظه موارد ابتلا به ویروس کرونا است.

آقای صالح ادامه داد این در حالی است که دولت فدرال و دولت محلی اقلیم کردستان و مقامات استانی اقدامات فوق العاده‌ای نظیر بستن مزرها و اماکن عمومی، اعمال منع آمد و شد و آگاهی بخشی در زمینه نظافت و رعایت موارد بهداشتی را برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا اتخاذ کرده اند و مرجعیت دینی و شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای در این باره حمایت خود را اعلام و همکاری لازم را داشته اند.

برهم صالح ادامه داد: عراق در حالی با این بیماری جهانی رو به رو است که کشور شاهد کشمکش‌های سیاسی خطرناکی در سایه نبود دولتی با اختیارت کامل است، پس از مردم عراق و در درجه نخست از گروه‌های سیاسی و احزاب می خواهیم با همبستگی میان خود و گرفتاری مردم برای برون‌رفت از وضعیت ناآرام سیاسی تلاش کنند، وضعیتی که متاسفانه طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا