تازه‌های سیاسی

برگزاری مراسم خاکسپاری عمومی یک فرمانده پیشین سپاه جنجال ساز شد

در فضایی‌ که در ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا، متخصصان توصیه میکنند که مردم از برگزاری تجمعات بپرهیزند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، برگزاری مراسم خیابانی خاکسپاری یکی از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران، بازتاب‌های مختلفی داشته‌، به‌طوری‌که سخنگوی سپاه در واکنش، بیانیه منتشر کرده و مدعی شده مراسم، «خودجوش» انجام شده است.

مراسم خاکسپاری حسین اسداللهی، فرمانده پیشین لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله، هم در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده و هم انتقادات بسیاری از جمله انتقاد سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی را همراه داشته‌است.

کیانوش جهانپور در توئیتر خود نوشته «این هم احتمالا یه جور پروتکل بهداشتی جدید در تشییع و اعمال محدودیت در تجمعات است؛ تصاویر گویاست، فقط باید گریست، بدون نیاز به تشریح!!!».

بازتاب این رخداد به واکنش سخنگوی سپاه پاسداران انجامیده که مدعی شده مراسم «خودجوش» بوده و افزوده «سپاه خود را ملزم به رعایت تمهیدات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌داند».

سپاه درحالی بازهم در مورد شیوع کرونا در ایران مورد انتقاد قرار گرفته که متهم است، با ادامه پروزهای شرکت هواپیمایی متعلق به خود، ویروس کرونا را از چین به قم آورده است.

در همین ارتباط دیروز وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت شرکت هواپیمایی ماهان پس از شیوع کرونا در چین دست‌کم ۵۵ پرواز به آن کشور داشته که باعث شده شهروندان ایرانی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند.

 

دکمه بازگشت به بالا