تازه‌های سیاسی

روایت علی مطهری از دخالت‌های خامنه‌ای در امور مجلس

یک نماینده مجلس ایران،‌ ضمن اشاره به تلاش عده‌ای برای «محرمانه ماندن» دخالت‌های علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی، در تصمیمات مجلس اظهار داشت در این دوره آقایان عارف و لاریجانی همیشه «گوش به زنگ بیت» بودند.

در گفتگویی که به تازگی، روزنامه سازندگی از علی مطهری منتشر کرده در رابطه با پس‌گیری تصمیمات و آرای نمایندگان به دلیل دخالت‌های بیت رهبری اینگونه توضیح داده شده است: «این را امر بدی می‌دانند که نماینده‌ای بگوید به دلیل پیغام رهبری تصمیمشان را تغییر داده اند. آنها می‌خواهند دخالت های رهبری محرمانه بماند.»

علی مطهری سپس افزود :«نمی‌خواهند بگویند رهبری در این امور دخالت می‌کند. در حالی که اشکالی ندارد. ممکن است ایشان امری را به مصلحت ندانند؛ خب این را اعلام کنند.»

این نماینده مجلس در همین زمینه گفت اگر رهبر نظری دارد بهتر است آن را از طریق شورای نگهبان بگوید و «این‌طور نباشد که دائم بگویند پیغامی از بیت آمد.»

او در مصاحبه همچنین گفت: «الان برخی معتقدند در حال انتقال از جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی هستیم».

مطهری افزود: «متاسفانه در این دوره آقایان لاریجانی و عارف همیشه گوش به زنگ بیت بودند.»

نماینده تهران همچنین اشاره کرد که عارف در تصمیم‌گیری‌های فراکسیون امید نیز «خیلی به بیت استناد می‌کرد.».

او با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ دخالت‌های رهبر در تصمیم‌گیری‌ها و همچنین جانب‌داری از نامزدهای انتخاباتی را باعث ایجاد «دوقطبی» در جامعه دانست.

مطهری با اشاره به تلاش برای دیدار برخی نمایندگان با رهبر در ارتباط با اصلاح جایگاه مجلس گفت: «اصلا مجلس را در این حد نمی‌دانند که با رهبری صحبت کند.»

دکمه بازگشت به بالا