تازه‌های سیاسی

پدر و همسر دو تن از قربانیان هواپیمای اوکراینی: آثار برجا مانده از این فاجعه را محو کردند

حامد اسماعیلیون، نویسنده ایرانی که همسر و فرزندش با اصابت موشک‌های سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی جان باختند، از سوزاندن وسایل باقی‌مانده از سرنشینان و محو آثار برجا مانده در محل سرنگونی این هواپیما خبر داد.

یک روز قبل از اعلام این خبر، حسن روحانی رییس جمهوری  ایران، در پیام نوروزی خود ساقط کردن هواپیمای اوکراینی و کشته شدن ۱۷۶ سرنشین آن توسط موشک‌های سپاه  را به «خطای باورنکردنی یک فرد» تقلیل داد و اشاره‌ای نکرد که نتایج تحقیقات در این باره به کجا رسیده است.

مقام‌های نظام تهران در هفته‌های گذشته و به ویژه بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران، هیچ توضیح یا خبری درباره نتایج تحقیقات درباره هدف قرار دادن پرواز ۷۵۲ شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال ارائه نکرده‌اند و سرنوشت بازخوانی جعبه سیاه این هواپیما همچنان نامشخص است.

حامد اسماعیلیون که همسرش پریسا اقبالیان و دخترش ری‌را اسماعیلیون بر اثر اصابت موشک‌های سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی همراه دیگر سرنشینان پرواز ۷۵۲ تهران‌-کیف کشته شدند، روز شنبه دوم فروردین ماه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «هفتاد و سه روز بعد از جنایت سپاه در آسمان تهران در شاهدشهر، محل افتادن هواپیما، همه‌چیز عادی شده است. زمین منطقه جای بیل بولدوزرها و لودرها را بر خود دارد و شیارهای خاک نشان می‌دهد همه‌چیز را جمع‌آوری کرده‌اند».

او که پدر و همسر دو تن از قربانیان هواپیمای سرنگون‌شده‌ی اوکراینی‌ست، در این‌باره نوشته است: «ما یعقوب‌وار در حسرت به چشم کشیدنِ پیراهن‌پاره‌ خونینی از پاره‌های تن‌مان سوختیم و خاکستر شدیم.»

حامد اسماعیلیون افزوده است: «وقتی محل سوانح هوایی تا ماه‌ها و سال‌ها و تا کیلومترها دست‌نخورده می‌ماند، جمهوری اسلامی صحنه‌ یک جنایت را تبدیل به باغ، بوستان یا استیجِ کارناوالی مبتذل می‌کند.»

دکمه بازگشت به بالا