پزشکی و سلامت

سازمان نظام پزشکی حضور معممین در مراکز درمان کرونا را مصداق تشویش اذهان عمومی خواند

سازمان نظام پزشکی کشور به حضور افراد معمم و مدعی طب اسلامی در مراکز درمانی اختصاص داده‌شده به مبتلایان کرونا واکنش نشان داد و آن را تلویحا «مصداق بارز تشویش اذهان عمومی» خواند.

به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سازمان نظام پزشکی یکشنبه سوم فروردین در «کانال اطلاع‌رسانی» خود در شبکه‌های اجتماعی به ورود مدعیان طب اسلامی به بیمارستان‌ها و «خلاف‌های شبه‌تبریزیان» آن‌ها واکنش نشان داد و نوشت: ورود و خروج این معممان که به اعتبار لباس خود و بدون ممانعت وارد فضای بیمارستان‌ها شده‌اند، شانس ابتلای آن‌ها و ناقل بودن آن‌ها را بالا برده و افراد بیشتری را درگیر کرونا خواهد کرد.

در همین حال؛ بخش خبری ۲۰:۳۰ تلویزیون حکومتی ایران، اخیرا اقدام به پخش مصاحبه با یکی از همین معممین کرده است که با ادعای روحیه دادن به بیماران کرونا، و البته بدون داشتن هیچ‌گونه تخصص پزشکی، به‌طور شبانه‌روزی در بیمارستان، و بالای سر بیماران حضور یافته است.

در همین رابطه؛ برخی گزارش‌ها حاکی‌ست که اقدام غیرتخصصی نیروهای بسیجی به ضدعفونی کردن دستگاه‌های خودپرداز، منجر به تخریب، یا از کار افتادن شمار زیادی از این دستگاه‌ها شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا