ایران

تعطیلی همه مراکز تجاری تهران از یکشنبه؛ رشد ۵ درصدی مراجعه بیماران کرونایی در پایتخت

حمیدرضا گودرزی، معاون استاندار تهران شنبه دوم فروردین اعلام کرد که تمامی مراکز تجاری در سطح این استان باید از یکشنبه تعطیل باشند و تنها فروشگاه‌های زنجیره‌ای و داروخانه‌ها اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: با مراکز تجاری‌ که روز یکشنبه باز باشند، برخورد می‌شود.

در همین حال، دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران، از رشد ۵ درصدی بیماران در مراکز درمانی و رشد ۱۲ درصدی بیماران بدحال نیازمند به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر علیرضا زالی ضمن ابراز تاسف از عدم توجه مردم تهران به پویش «در خانه بمانیم» و خودداری کردن از سفرهای نوروزی، گفته است: بر اساس گزارش‌های واصله، ترددهای مردم برای خروج از تهران و رفتن به سفر از روز ۲۵ اسفند آغاز شد که متاسفانه یکی از پرترددترین روزها برای خروج از تهران بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران تصریح کرد: شهروندان تهرانی ویروس کرونا را «جدی» نگرفته‌اند و تصور می کنند یک «بیماری نسبتا ساده مثل سرماخوردگی است».

به گفته او شماری از مسافران تهرانی که در ایام نوروز به استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان و یزد سفر کرده بودند، به‌دلیل بروز علایم بیماری در بیمارستان‌های این سه استان بستری شدند.

چنین به نظر می‌رسد که ناهماهنگی بین مقام‌های دولتی و نظامی، به موج مسافرت‌های نوروزی در شرایط بحران کرونا دامن زده است.

 

دکمه بازگشت به بالا