حقوق بشر

شش شهروند در سنندج و کرمانشاه مجموعا به ۱۹ ماه حبس محکوم شدند

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان طی روزهای گذشته، عبید عزیزنژاد، شهروند ساکن کرمانشاه، از بابت اتهام «همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام» به شش ماه حبس تعزیری محکوم و سپس با تودیع قرار وثیقه‌۱۳۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده است.

همچنین چهار شهروند دیگر به نام های فردین کریمی، آرمان وفایی، آرمین اسپرلوس و ایرج رحیم‌زاده، توسط شعبه‌ اول دادگاه انقلاب سنندج از باب اتهام «تبلیغ علیه نظام» هرکدام به سه ماه و یک روز حبس محکوم شدند.

همزمان افشین شیخ الاسلامی، از اعضای سابق انجمن های محیط زیست سنندج نیز به یک ماه حبس محکوم گردیده است.

اتهام مطروحه علیه این افراد “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده و حکم صادره، به صورت شفاهی به اطلاع وکلایشان رسیده شده است.

گفتنی است که عبید عزیزنژاد پیشتر در اسفندماه ۹۸، توسط نیروهای امنیتی شهرستان کرمانشاه بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده بود.

فردین کریمی در تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه و آرمین اسپرلوس در تاریخ یکم اسفندماه ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنیتی سنندج به دلایل نامشخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.

آرمان وفایی نیز پیشتر در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه بازداشت شده بود.

ایرج رحیم زادە، فعال محیط زیست نیز اواخر بهمن ماه ۹۷ در محل سکونتش در شهرستان مریوان توسط اداره اطلاعات این شهر بازداشت و در تاریخ ١۵ اسفندماه ۱۳۹۷، با تودیع قرار وثیقه‌ی ٢٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

در خصوص افشین شیخ‌الاسلامی نیز لازم به ذکر است که وی روز یکشنبه ۲۸ بهمن‌ماه، توسط نیروهای وزارت اطلاعات در سنندج بازداشت شده بود.

افشین شیخ‌الاسلامی ۴۳ ساله و از اعضای سابق انجمن‌های محیط زیست سنندج، از چند سال پیش ساکن آمریکا بود که برای عیادت پدرش به ایران بازگشته بود. او پیشتر نیز، ۵ دی ۱۳۸۹ بازداشت شده بود.

 

دکمه بازگشت به بالا