تازه‌های سیاسی

خامنه‌ای، درباره‌ کرونا نظریه توهم توطئه را به میان آورد: آمریکا تولیدکننده کروناست

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اتهام “تولید ویروس کرونا” را علیه مقام‌های آمریکایی مطرح کرد و اظهار داشت: به همین دلیل برای مقابله با کرونا از آمریکا کمک نمی‌گیرد.

خامنه‌ای خطاب به مقام‌های آمریکایی تصریح کرد: «شما متهم هستید که خودتان این ویروس را تولید کرده‌اید.»

او در عین حال؛ اضافه کرد که البته نمی‌داند چنین اتهامی چه قدر درست است و شواهد و مستنداتی نیز برای آن ارائه نداد.

رهبر رژیم تهران همچنین مدعی شد: ممکن است آمریکا در قالب کمک دارویی محصولاتی به ایران بفرستد که ویروس را “ماندگار” کند.

او در ادعایی دیگر این فرضیه را مطرح کرد که اگر به گفته او ویروس کرونا به‌طور ویژه برای ایران طراحی شده باشد، آمریکا در قالب اعزام کمک بخواهد به ارزیابی اثر ویروس تولیدی خود بپردازد و اطلاعاتش را تکمیل کند.

علی خامنه‌ای در حالی نظریه توهم توطئه را در رابطه با انتشار ویروس کرونا درا یران به میان آورده که  تاکنون بررسی‌های مستقل دانشمندان و مجلات معتبر علمی، عامل بیماری کووید-۱۹ را ساخته دست بشر ندانسته‌اند.

با این وجود در هفته‌های اخیر در رسانه‌های عامه‌پسند و شبکه‌های اجتماعی بارها فرضیه‌هایی مطرح شده که ویروس کرونا را آزمایش نوعی سلاح زیستی یا محصول سهل‌انگاری و سرایت احتمالی آن از آزمایشگاهی می‌دانند.

از جمله یک برنامه تلویزیون ایران با طرح این فرضیه گفت ممکن است ویروس کرونا برای کشتن ایرانیان طراحی شده باشد و تعداد مرگ‌ومیر در ایتالیا به این دلیل بالاست که ژن مردم ایتالیا شبیه مردم ایران است.

آیت‌الله خامنه‌ای یکی از بلندپایه‌ترین افرادی است که به طور عمومی چنین فرضیه‌ای را مطرح کرده است.

رهبر نظام تهران در حالی از احتمال طراحی ویروس برای هدف قرار دادن جمعیت ایران سخن گفته که این ویروس در خود آمریکا نیز در حال گسترش است.

دکمه بازگشت به بالا