پزشکی و سلامت

درخواست چند نماینده مجلس از رییس جمهور: قرنطینه‌ مدت‌دار اجرا شود

گروهی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ایران با نوشتن نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواستند برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در ایران طرح قرنطینه مدت‌دار را به اجرا بگذارد. همزمان معاون وزیر بهداشت اعلام کرده شیوع کرونا در ۱۳ استان کشور که مسافرپذیر نیستند کاهش یافته است و در همان حال هشدار داد که پیک بیماری در راه است. دکتر رضا ملک‌زاده همچنین خبر داده حاشیه‌نشینان در مناطق پرازدحام در خطر موج بعدی همه‌گیری این بیماری قرار دارند.

درحالیکه رئیس جمهور ایران که به تازگی با امر حکومتی آقای خامنه ای، به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا نیز منصوب شده است از جمله مخالفان سرسخت قرنطینه می باشد، ۲۰ نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی یکم فروردین ۹۹ در نامه‌ای از حسن روحانی خواستند تا با اجرای قرنطینه مدت‌دار روند ابتلای مردم به بیماری کووید ۱۹ را کند نماید تا به این ترتیب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بتوانند قوای خود را تجدید و کیفیت ارائه خدمات درمانی به مبتلایان را افزایش دهند.

وزارت بهداشت ایران  یکم فروردین اعلام کرد که از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز ۱۲۳۷ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۹۶۴۴ نفر رسیده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت به سبب کمبود کیت‌های تشخیص معمولاً تعداد مبتلایان به این بیماری در همه کشورهای جهان از جمله در ایران ۵ تا ۱۰ برابر آمار رسمی است. روز گذشته مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده بودند که در مناطق پرتراکم، برای مثال در بازار تهران روند ابتلا به کرونا سیر جهشی دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا