تازه‌های سیاسی

حامد اسماعیلیون: در سال ۹۹ هم آرزویی جز دادخواهی ندارم

حامد اسماعیلیون، پزشک و نویسنده ایرانی که همسر و فرزندش را بر اثر سرنگونی هواپیمای اوکراینی به دست سپاه پاسداران از دست داد، آرزو و هدف خود در سال ۹۹ خورشیدی را «دادخواهی» عنوان کرد.

آقای اسماعیلیون که در کانادا زندگی می‌کند، در ویدوویی که در اختیار وب‌سایت ایران‌وایر قرار داده، می‌گوید: «هیچ آرزو و هدفی جز دادخواهی ندارد و این آرزو و هدف را از سال ۹۸ به سال ۹۹ می‌برد.»

اسماعیلیون در این ویدئو که در آخرین روز سال ۹۸ ضبط شده، در عین حال ابراز امیدواری کرده که در سال ۹۹ نیز کسانی که برای دادخواهی در کنار خانواده بازماندگان مسافران پرواز هواپیمایی اوکراینی بودند، همچنان کنارشان بایستند.

این پزشک و نویسنده با اشاره به این که طبق قولی که ایران در سازمان جهانی هوانوردی داده «فقط هفت روز» به ارسال جعبه سیاه به اوکراین یا فرانسه باقی مانده، افزود: «آرزویی جز دادخواهی و دیدن جانیان در دادگاهی بی‌طرفانه و عادلانه ندارم.»

حامد اسماعیلیون از جمله افرادی است که احساسات خود درباره مرگ عزیزانش در پی سقوط هواپیمای اوکرانی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند و به صراحت پیگیر محاکمه عوامل سرنگونی هواپیمای یادشده است.

جمهوری اسلامی روز ۲۱ اسفند ۹۸ وعده داد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را که ۱۸ دی‌ماه همان سال با شلیک دو موشک سپاه پاسداران سرنگون شد، در عرض دو هفته تحویل خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرهاد پرورش نماینده ایران در سازمان هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی (ایکائو) قول داده است که اگر تهران حتی نتواند جعبه سیاه هواپیما را به اوکراین تحویل دهد، آن را به فرانسه خواهد داد.

دکمه بازگشت به بالا