پزشکی و سلامت

چین برای اولین بار هیچ مورد جدیدی از ابتلای کرونا گزارش نکرد

چین برای اولین بار از آغاز شیوع کرونا هیچ گونه مورد ابتلای جدید را در داخل گزارش نداده است. مقامات چین روز پنج‌شنبه ۳۴ مورد جدید کرونا را ثبت کردند که همگی آنها از کشورهای خارجی آمده بودند.

این خبر برای چین که طی ماه‌های گذشته نبردی بسیار پر هزینه را برای مقابله با کرونا در پیش گرفته بود و در این مدت شاهد متوقف شدن روال عادی زندگی بود، موفقیت بزرگی به حساب می‌آید.

به‌گفته‌ی ناظران؛ حال مقامات چینی می‌توانند بر روی احیای اقتصاد این کشور که تقریبا به حالت توقف درآمده بود تمرکز بیشتری داشته باشند. در روزهای اخیر، فعالیت‌های اقتصادی در این کشور به آرامی از سرگرفته شده است.

با این حال؛ خطر هنوز برای چین رفع نشده است. به گفته کارشناسان، باید چهارده روز بدون اعلام هیچ مورد ابتلای جدید سپری شود تا بتوان نتیجه گرفت که دوره همه‌گیری در چین به پایان رسیده است.

پروفسور بن کاولینگ، استاد اپیدمی‌شناسی دانشگاه هنگ‌کنگ، گفته است: اقدامات چین اولین موج شیوع کرونا را متوقف کرده است.

این استاد اپیدمی‌شناسی دانشگاه هنگ‌کنگ افزود: حال سوال اصلی این است که اگر موج دومی در راه باشد چه خواهد شد، زیرا اقداماتی که چین تاکنون انجام داده برای درازمدت اقدامات پایداری نبوده‌اند.

در همین حال، هنوز تعداد موارد ابتلا به کرونا در چین ۸۰ هزار و ۹۲۸ نفر، تعداد جان‌باختگان سه هزار و ۲۴۵ نفر و تعداد بهبودیافتگان ۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر است.

دکمه بازگشت به بالا