حقوق بشر

سام رجبی، فعال محیط‌زیستی زندانی، به بیمارستان منتقل شد

خواهر سام رجبی، یکی از فعالان محیط زیستی که در بازداشت به سر می‌برد، خبر داد که پزشک زندان از وجود علائم ابتلای برادرش به ویروس کرونا خبر داده، اما با این حال او را به بند بازگردانده‌اند.

کتایون رجبی روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند در این باره به خبرگزاری ایرنا گفت: «امروز برادرم به من خبر داد که وضع جسمی بدی دارد و علائمی از جمله سرفه خشک، تب، سرفه و بدن‌درد را داراست و بعد از مراجعه به بهداری زندان، پزشک به او می‌گوید که علائم کرونا را دارد.»

خانم رجبی ادامه داد: «اما به او می‌گویند به زندان برگرد و هر وقت سرفه کردی به بهداری بیا. این در حالی است که او در بهداری نیز سرفه می‌کرده و او را با این وضعیت به زندان بازگردانده‌اند. همچنین برادرم مشکل ریوی دارد که این موضوع را از قبل می‌دانستند. او به من گفت که مواد ضدعفونی‌کننده‌ای که در زندان استفاده می‌کنند، برای او مشکل تنفسی ایجاد کرده‌اند و حالش را بد می‌کنند.»

سام رجبی به همراه هفت نفر از دیگر فعالان محیط زیست بیش از دو سال است که در بازداشت به‌سرمی‌برد. شش نفر از این افراد در روز ۲۹ آبان ۹۸ با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به شش تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا