اهل سنت

حمایت شماری از روحانیان اهل سنت ایران از انتقادات مولانا عبدالحمید نسبت به جامعه المصطفی

تعدادی از ائمه جمعه و مدیران مدارس دینی اهل سنت در حمایت از صحبت های اخیر مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی، در مورد شیوع ویروس کرونا در ایران توسط طلاب چینی جامعه المصطفی و همچنین شستشوی مغزی طلابی که در دین و مذهبی آشنایی چندانی ندارند و همچنین واکنش این نهاد به این انتقادات آقای اسماعیل‌زهی بیانه‌هایی صادر کردند.

مولانا سیدمحمد فاضلی موحد، رئیس شورای علمای اهل‌سنت تایباد با صدور بیانیه‌ای با تصریح اینکه سخنان مولانا عبدالحمید درخصوص شیوع ویروس کرونا و عملکرد جامعةالمصطفی دغدغۀ همۀ ما است، بر لزوم «شفاف‌سازی» در این زمینه تاکید ورزیدند.

مولانا محمدگل، مدیر حوزه علمیه مخزن‌العلوم خاش نیز، با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از سخنان مولانا عبدالحمید درخصوص جامعةالمصطفی اعلام کرد و از مسئولین جامعةالمصطفی خواست که «به‌جای واکنش منفی»، در ساختار این مرکز علمی و مذهبی «تجدیدنظر» کنند.

در همین رابطه مولانا عبدالکریم حسین‌پور، مدیر حوزۀ علمیۀ عین‌العلوم گشت و دبیر شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان، اظهارات مولانا عبدالحمید درخصوص منشأ ویروس کرونا در ایران را بسیار سنجیده و قابل تأمل توصیف کرد و از مردم و مسئولین خواست که این اظهارات را مورد توجه جدی قرار دهند.

همچنان مولانا عبدالرشید شه‌بخش، امام‌جمعه اهل‌سنت زابل و مدیر مدرسۀ دینی بدرالعلوم نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از سخنان  مولانا عبدالحمید، صحبت های امام جمعه اهل سنت زاهدان  را «دغدغۀ تمام علما و آگاهان اهل‌سنت» برشمرده است.

در عین حال مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام‌جمعه موقت اهل‌سنت راسک و مولوی عبدالعزیز ملازهی نیز در بیانه‌هایی مشابه، حمایت خود از امام جمعه اهل سنت زاهدان را اعلام کرده اند.

گفتنی است، اخیرا مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی طی اظهاراتی ویدئویی «طلاب چینی جامعةالمصطفی العالمیة» قم را عامل انتقال ویروس به ایران دانسته و عملکرد این نهاد شیعه گستر را مغایر با وحدت امت اسلامی و سیاست‌های تقریبی نظام عنوان کرده است.

دکمه بازگشت به بالا