تازه‌های سیاسی

آمریکا تحریم های تازه ای را علیه حکومت ایران وضع کرد

آمریکا تحریم‌‌های تازه‌ای را علیه ایران اعمال کرده است. این در حالی است که واشنگتن پیشنهاد کمک به ایران برای مبارزه با شیوع کرونا را مطرح کرده و همچنین از جمهوری اسلامی خواسته تا زندانیان آمریکایی را آزاد کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داد.

او تصریح کرد که واشنگتن کمپین “فشار حداکثری” را ادامه می‌دهد تا فروش نفت ایران را به صفر برساند.

وزیر خارجه آمریکا گفت که لیست سیاه جدید این وزارتخانه شامل ۹ شخصیت حقوقی در آفریقای جنوبی، هنگ‌کنگ و چین و نیز سه شخص حقیقی ایرانی که “معاملات قابل‌توجهی” در بخش پتروشیمی با ایران دارند، می‌شود.

پمپئو نامی از این افراد نبرد، اما گفت که این لیست سیاه همچنین “شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح” و مدیر آن را در بر می‌گیرد.

افزون بر این وزارت خزانه‌داری آمریکا شش نفر شامل پنج دانشمند هسته‌ای ایرانی و ۱۸ شرکت مرتبط با “لیست اشخاص حقوقی” ایالات متحده را که به برنامه اتمی ایران و نیز برنامه موشکی و برنامه حفاظت‌نشده اتمی پاکستان کمک کرده و نیز برای مدرن‌سازی ارتش روسیه تلاش کرده‌اند، به این فهرست اضافه کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بدون نام بردن از این افراد و شرکت‌ها گفته است که این لیست شامل یک شرکت در ایران، دو نهاد در چین، ۹ نهاد در پاکستان و پنج نهاد در امارات متحده عربی است و با هدف محدود کردن و کاهش صادرات مواد اولیه و اصلی به این شرکت‌ها اعمال شده است.

این شرکت‌های خارجی مشمول تحریم دریافت تمامی یا بخشی از مواد مورد نیازشان از طریق صادرات از آمریکا شده‌اند، مگر آنکه صادرکنندگان بتوانند مجوز لازم را تأمین کنند.

دکمه بازگشت به بالا