اهل سنتحقوق بشر

احتمال ترور بیولوژیک مولانا فضل الرحمن در زندان

بنا بر گزارش‌های رسیده به شبکه جهانی کلمه، سپاه پاسداران قصد دارد مولانا فضل‌الرحمن کوهی، زندانی عقیدتی- سیاسی اهل سنت را به بهانه کرونا با ترور بیولوژیک در زندان از میان بردارد.

یک منبع مطلع از اعضای سپاه که نخواست نامش فاش شود در این باره اظهار داشت: «افرادی از نیروهای سپاه به شدت در تلاش هستند که این روحانی اهل سنت را با ترور بیولوژیک در زندان از بین ببرند».

به گفته‌ی این منبع: «پیش از این نیز شماری از علمای اهل سنت در سوانح مشکوک رانندگی یا مسمومیت‌هایی که منشأ آن ناشاخته بوده، دچار ترور و حذف فیزیکی شده‌اند؛ از جمله: مولانا نعمت‌الله میربلوچ‌زهی معروف به مولانا توحیدی که در سانحه مشکوک رانندگی جان باخت و نیز مولانا عبدالعزیز اللهیاری که حدود یک‌هفته پس از احضار و بازجویی از سوی اداره اطلاعات مشهد، درگذشت.

گفتنی‌ست: مولانا فضل الرحمن کوهی پیش از بازداشت در مردادماه امسال طی سخنانی از احتمال ترور خود توسط سپاه خبر داده و گفته بود که توسط فرمانده سپاه شهرستان سرباز، “سرهنگ سبزعلیان” در شهرستان سرباز، تهدید به پرونده‌سازی برای دستگیری و ترور شده است.

مولانا کوهی، چهره مذهبی اهل سنت بلوچستان و امام جمعه اهل سنت پَشامَگ سرباز پس از احضار در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۸ توسط دادگاه ویژه روحانیت مشهد بازداشت شده است.

او که به عنوان یکی از منتقدان سپاه و سیاست‌های حکومت شناخته می شود، در جریان اعتراضات سراسری اخیر به گرانی بنزین، نسبت به سرکوب مردم معترض هشدار داده و گفته بود: خون‌های ریخته‌شده معترضان، مانند طوفان نوح، ظالمان را فرا خواهد گرفت.

دکمه بازگشت به بالا