اخبارتازه‌های سیاسی

معترضان عراقی با تعیین «نعیم سهیل» برای نامزدی پست نخست وزیری مخالفت کردند

پس از انتشار خبر موافقت جناح‌های سیاسی شیعه در پارلمان عراق برسر نامزدی نعیم السهیل به عنوان نخست وزیر این کشور، معترضان عراقی شامگاه یکشنبه در اعتراض به انتخاب آقای سهیل به میدان تحریر در بغداد سرازیر شده و با سر دادن شعارهای سیاسی مخالفت خود را با نامزدی او اعلام کردند.

نعیم سهیل از نزدیکان نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق است که حکومتش طبق گزارش سازمان ملل متحد به عنوان فاسدترین حکومت جهان معرفی گردید.

تظاهر کنندگان عراقی با تأکید بر اینکه هر کاندیدایی که وابسته به احزاب سیاسی حاکم کنونی باشد را قبول نخواهد کرد، بار دیگر بر خواسته‌های خود از جمله انتخاب کاندیدی مستقل برای پست نخست وزیری جهت اداره کشور تا انتخابات زودهنگام پارلمانی آینده تاکید کردند.

تظاهرکنندگان با تجمع در میدان التحریر عراق شعار سر دادند: «بغداد قیام کن تا نعیم سهیل به نوری المالکی ملحق شود».

روز گذشته چند نماینده از پارلمان عراق اطلاع دادند که هفت کمیته سیاسی احزاب شیعه درمورد نامزدی نعیم سهیل برای کاندیدای نخست وزیری تقریبا به توافق رسیدند.

در همین حال نبیل الطرفی، رئیس ائتلاف سائرون با صدور بیانیه‌ای از شکست کمیته هفت نفره در مأموریت انتخاب نخست‌وزیر جدید خبر داده و از رئیس جمهور عراق خواسته که براساس اختیارات قانونی خود نخست‌وزیر جدید را تعیین کند.

الطرفی امروز ۱۶ مارس با صدور بیانیه ای تأکید کرد که ائتلاف سائرون اعلام می‌کند که کمیته هفت نفره در رسیدن به توافق جهت معرفی نخست‌وزیر جدید شکست خورده است.

دکمه بازگشت به بالا