پزشکی و سلامت

علی رغم مخالفت های شدید، سرانجام حکومت ایران نیز تن به قرنطینه داد

در حالی که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مورد قرنطینه شهرها گفته بود: چیزی به نام قرنطینه نداریم، نه امروز و نه، اکنون استان خوزستان و چند شهر دیگر در ایران از روز یکشنبه ۲۵ بهمن قرنطینه شدند.

خبرگزاری فارس خبر داد که دو شهرستان پاوه و جوانرود و منطقه اورامانات در استان کرمانشاه قرنطینه شده‌اند. بازار روانسر نیز از روز یکشنبه به صورت کامل تعطیل شده است.

پرویز ایده‌پور، فرماندار پاوه از انسداد کامل ورودی‌های این شهرستان خبر داده است.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، نیز​ اعلام کرد Iکه هر گونه ورود یا خروج خودروهای مسافری به این استان ممنوع است.

شریعتی همچنین فعالیت کلیه اصناف به استثنای سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها، نانوایی‌ها، قصابی‌ها و میوه‌فروشی‌ها را تعطیل اعلام کرده و گفته است کلیه پایانه‌های مسافربری، مراکز تجمع و هایپرمارکت‌ها تعطیل هستند.

رسانه‌های داخل ایران از این وضعیت به عنوان «قرنطینه خوزستان» نام برده‌اند ولی مقام‌های دولتی به طور معمول از به کار بردن این عبارت پرهیز دارند.

با این حال فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گزارش‌ها درباره احتمال قرنطینه کردن شهرها را «جنگ روانی دشمنان» خوانده بود.

در کنار مخالفت مقام‌های حکومتی، بر اساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ۸۹ درصد مردم ایران خواهان قرنطینه شهرهایی‌اند که به عنوان کانون‌های شیوع کرونا شناخته می‌شوند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا