حقوق بشر

بی‌نتیجه ماندن درخواست خانواده فعالان محیط زیستی زندانی برای اعطای مرخصی

درخواست خانواده فعالان محیط زیستی زندانی برای اعطای مرخصی به این زندانیان با توجه به شیوع کرونا در ایران و ابتلای تعدادی از زندانیان به این بیماری تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

کتایون رجبی خواهر سام رجبی از فعالان محیط زیستی بازداشتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا گفته است: «تاکنون هیچ مقام قضایی به درخواست‌ها برای اعطای مرخصی به هفت فعال محیط زیستی زندانی  پاسخ روشنی نداده است».
خانواده زندانیان محیط زیستی هفته گذشته نیز با انتشار نامه‌ای خواستار اعطای مرخصی به این افراد شدند که بیش از دو سال است در بازداشت موقت هستند.
در همین رابطه؛ کانون نویسندگان ایران از احضار بکتاش آبتین، رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژنسه، از اعضای این کانون برای اجرای حکم زندان خبر داده است.

کانون نویسندگان با بیان اینکه «صدور چنین حکم‌ها و ابلاغیه‌هایی در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی نشانه‌ای آشکار از پایبند نبودن این دستگاه به بدیهی‌ترین معیارهای اخلاقی و ابتدایی‌ترین موازین حقوق بشر است»، تاکید کرده که: «زندانی کردن این سه نویسنده در شرایطی که هم اکنون ویروس کرونا سلامت و جان صدها زندانی را تهدید می کند و هرآینه ممکن است به فاجعه‌ای انسانی منجر شود، اقدامی جنایتکارانه است که وجدان بیدار جامعه در برابر آن سکوت نخواهد کرد.»

دکمه بازگشت به بالا