پزشکی و سلامت

شمار فوتی‌های ناشی از نوشیدن الکل در ایران به ظن پیگشیری از کرونا، به بیش از ۱۰۰ کشته رسید

هم‌زمان با تشدید بحران کرونا در ایران، گزارش‌ها در تعدادی از استان‌ها حاکی از ادامه مسمومیت و بستری شدن صدها نفر از شهروندان در اثر مصرف الکل غیرنوشیدنی است.

حسن همتی،‌ مدیر روابط عمومی اورژانس استان فارس،‌ روز یکشنبه ۲۵ اسفندماه اعلام کرد آمار کل مسمومیت‌های الکل غیرنوشیدنی در این استان طی روزهای گذشته به ۲۶۴ نفر رسیده است.

به گفته او،  ۳۱ نفر نیز در این میان جانشان را از دست داده‌اند.

به این ترتیب،‌ آمار رسمی اعلام شده حاکی از آن است که تعداد قربانیان مصرف الکل غیرنوشیدنی در این استان از قربانیان بیماری کرونا بیشتر شده است.

روزنامه اعتماد آمار کل قربانیان تا روز شنبه در سراسر کشور را بیش از ۱۰۰ نفر گزارش کرد.

دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور تعداد قربانیان را تا روز شنبه برای استان خوزستان  ۴۹ نفر اعلام کرد. به گفته او،‌ تعداد کل مراجعه‌کنندگان بر اثر این مسمومیت به ۶۱۲ نفر رسیده است.

پیش از این نیز اخباری از فوت ۱۲ شهروند در استان مازندران منتشر شده بود.

مقام‌های دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده‌اند که مردم به دلیل «باور غلط» و برای «پیشگیری از ابتلا به کرونا» اقدام به نوشیدن و یا شست‌وشوی دهان خود با الکل‌های غیرنوشیدنی می‌کنند.

با افزایش تعداد قربانیان مصرف الکل؛ حمیده زرآبادی، نماینده آبیک و قزوین،‌ خواستار «صداقت» و ارائه «آمار درست» و «آموزش» از سوی صداوسیما در این زمینه شده است.

به گفته‌ی ناظران، صداوسیما به بهانه‌های فرهنگی و ملاحظات سیاسی، عملکرد مناسبی در زمینه اطلاع‌رسانی شفاف و آموزش نداشته است.

 

دکمه بازگشت به بالا