تازه‌های سیاسی

اعتراض کارگران هپکو به فروش یک درصد سهام شرکت از سوی دولت

گروهی از کارگران هپکو در بیانیه‌ای به فروش یک درصد دیگر از سهام این شرکت توسط سازمان خصوصی‌سازی اعتراض کرده‌ و نوشته‌اند: در حالی که کارگران این ابرشرکت پیمانکاری صنعتی در بلاتکلیفی به سر می‌برند و سه ماه است حقوق نگرفته‌اند، دولت به جای تلاش برای حل مشکلات کارگران و راه‌اندازی خط تولید، ابتدا با انتشار اخبار غیرواقعی قیمت سهام هپکو را بالا می‌برند و سپس با فروش سهام برای خود درآمدسازی می‌کند.

در پی بالا گرفتن بحران تولید در کارخانه هپکو که اعتصاب‌های مکرر کارگران را درپی داشت، آذرماه امسال کمیته‌ای برای رسیدگی به مشکلات این مجتمع با شرکت نمایندگان سازمان خصوصی‌سازی، استاندار استان مرکزی، نماینده اراک در مجلس و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی تشکیل؛ و به کارگران قول داده شد کارخانه طی دو هفته به وزارت صنایع، معدن و تجارت (صمت) واگذار شده، حقوق عقب‌افتاده کارکنان پرداخت و خط تولید راه‌اندازی ‌شود.

هیچ‌یک از این وعده‌ها تاکنون عملی نشده است. تولید کارخانه به گفته‌ی کارگران، نزدیک به صفر است و کارگران سه ماه می‌شود که حقوق نگرفته‌اند. رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم از واگذاری یک درصد دیگر از سهام هپکو به بخش خصوصی خبر داده است.

کارگران هپکو در بیانیه‌ای که بخش‌هایی از آن چهارشنبه ۲۱ اسفند از سوی خبرگزاری کار ایران (ایلنا) منتشر شده، سازمان خصوصی‌سازی را به انتشار اخبار کذب و غیر واقعی متهم کرده‌اند.

براساس آخرین برآوردها شرکت هپکو رقمی معادل ۳۶۶ میلیارد تومان (بیش از یک و نیم برابر سرمایه ثبتی آن) زیان انباشته دارد که بخش قابل توجهی از آن را بهره وام‌های بانکی تشکیل می‌دهد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا