اقتصادی

واکنش حوزه علمیه به عکس‌نوشته مربوط به واریز یارانه ۵ میلیون تومانی ویژه روحانیون قم

پس از انتشار عکس‌نوشته‌ای با لوگوی خبرگزاری حوزه؛ و با مضمون واریز یارانه ۵ میلیون تومانی ویژه‌ی روحانیون و طلاب شهر قم، رسانه‌ی رسمی حوزه‌های علمیه به این خبر واکنش نشان داد.

این رسانه تأکید کرده که عکس‌نوشته‌ی منتشرشده با لوگوی خبرگزاری حوزه، «کذب محض» است.

در ادامه‌ی این واکنش تصریح شده که: «خناسان با استفاده از لوگوی رسانه رسمی حوزه‌های علمیه به دنبال نشر اکاذیب می‌باشند».

در این عکس‌نوشته آمده است: «آیت الله اعرافی خبر داد: واریز یارانه ۵ میلیون تومانی ویژه روحانیون و طلاب شهر قم بخاطر شیوع کرونا و بیکاری این قشر».

رسانه‌ی رسمی حوزه‌های علمیه، با انتشار این عکس‌نوشته و تکذیب آن، تأکید کرده که نه محتوای این عکس‌نوشته درست است و نه خبرگزاری حوزه چنین عکس‌نوشته‌ای را تولید کرده است.

این تکذیبیه در ادامه مدعی شده که «هنوز بخشی از شهریه طلاب پرداخت نشده و خانواده‌های آنها در سختی کامل زندگی می‌کنند و استفاده از چنین مطالبی، یک انتقام سیاسی‌ست» تا – به‌گفته‌ی این رسانه- «از محبوبیت طلاب و فضلا که این روزها حضور فعالی در بیمارستان‌ها داشته و به عنوان همراه بیمار به بیماران کرونایی کمک می‌کنند، بکاهند.»

این تکذبیبه، همچنین زیر موضوع «تلاش‌ها برای قم‌هراسی و روحانیت‌هراسی» افزوده است که «خناسان با استفاده از چنین کارهایی می‌خواهند وجهه‌ی طلاب، روحانیت و حوزه‌های علمیه را زیر سؤال ببرند.»

این، در حالی‌ست که تعطیل نکردن اماکن مذهبی شهر قم به عنوان مرکز انتشار این بیماری مورد انتقاد بوده و حواشی مربوط به انتشار کرونا در ایران با گفتمان‌های روحانیت در تضاد قرار گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا