تازه‌های سیاسی

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: سرعت ابتلا به کرونا در اصفهان در رده اول کشور قرار دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد که سرعت ابتلا به کرونا در این استان در رتبه اول کشور قرار دارد و هیچ شهرستانی در اصفهان از شیوع کرونا مصون نمانده است.

بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پنج‌شنبه ۲۲ اسفند درباره شیوع کرونا در این استان گفت: «از لحاظ تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا، در رتبه سوم و چهارم کشور قرار گرفتیم و این افزایش اصفهان را از نظر سرعت ابتلا در رده اول قرار داد.»

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ایجاد یک محدویت چند هفته‌ای استقبال کرد و گفت: تأخیر در این‌ زمینه خسارات را به مراتب بیشتر می‌کند. او در این‌باره اظهار داشت: «نباید به جایی برسیم که مردم به ما بگویند اگر شما عمق این خطر را درک می‌کردید چرا زودتر اقدام نکردید و فضای ناامن اجتماعی بسیار شدید را ایجاد کنند. نباید اجازه دهیم مدیران در تصمیم‌گیری عقب بمانند.

در ایران حدود سه هفته است که اولین نمونه‌های ابتلا به کرونا ثبت شد؛ با این حال هنوز تصمیم رسمی و مرکزی درباره قرنطینه کردن برخی از شهرها و استان‌ها گرفته نشده است. در خراسان رضوی وضعیت قرمز اعلام شده و محمدرضا کلائی، شهردار مشهد هشدار داده‌ که سفر به این شهر در ایام نوروز فاجعه انسانی به‌بار می‌آورد. در گیلان نیز گسترش ویروس کرونا وضعیت را نگران‌کننده کرده و ارسلان زارع، استاندار این استان از مردم خواسته است که به گیلان سفر نکنند.

دکمه بازگشت به بالا