حقوق بشر

نامه شماری از فعالان سیاسی، مدنی و رسانه‌ای کردستان خطاب به مردم و قوه قضاییه

شماری از کنشگران سیاسی، مدنی و رسانه‌ای کردستان، در نامه‌ای به مردم و قوه قضائیه، با تأکید بر اینکه «به سلامت خود و دیگران احترام بگذاریم»، خواستار آزادی زندانیان سیاسی، در شرایط سخت کنونی به‌دلیل انتشار ویروس کرونا شدند.

در ابتدای این نامه آمده است: «در حالی سال را به پایان می‌رسانیم که روزهای سختی را پیش رو داریم. وضعیت  بد اقتصادی، حوادث آبان‌ماه و  فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی، زخم‌هایی‌ست که هنوز بوی تازگی می‌دهند.»

در ادامه‌ی نامه، به انتشار ویروس کرونا اشاره و تصریح شده است که «این ویروس با پنهان‌کاری، نادیده انگاشته شد و اکنون هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری را بر همه تحمیل کرده است.»

فعالان سیاسی، مدنی و رسانه‌ای کردستان در این نامه بر اتحاد و همبستگی؛ و احترام به حفظ سلامت خود و دیگران برای عبور از شرایط دشوار کنونی تأکید نموده و خطاب به قوه قضائیه خواستار آن شده‌اند که «در این شرایط بحرانی»، «زمینه آزادی زندانیان سیاسی» را فراهم سازد.

نگارندگان این نامه، با اشاره به نگرانی‌های خانواده‌های زندانیان سیاسی نسبت به سلامت عزیزان خود در زندان، اظهار امیدواری کرده‌اند که درخواست آزادی زندانیان سیاسی به‌عنوان یک «خواستِ انسانی» مورد توجه قوه قضائیه قرار گیرد.

این نامه، به امضای ۲۷ تن از فعالان سیاسی، مدنی و رسانه‌ای کردستان رسیده است.

کاک حسن امینی، اسعد زنگنه، اسماعیل مفتی زاده، خالد توکلی، عبدالله سهرابی، هادی ادب،  علی اشرافی ،هاشم حسین پناهی، گلاویژ اردلان، اجلال قوامی، مسعود کردپور، محسن رضوی، مولود خوانچه زرد،هاشم حسامی، سیاوش حیاتی، علی والایی، شاهو شاکری، احمد زینی وند، علیرضا خانی، سوسن محمد خانی ایلامی،علی ناصری، احمد ویسی، فرزاد شیخی، فرزانه سنجابی، فراتک سهرابی، کریم سعادتی، فایق جلالی

دکمه بازگشت به بالا