سیاسیمقاله

ادامه پنهانکاری هسته ای رژیم ایران یعنی جنگ

#سعید_همتی

✍️سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی هستند که “رژیم ایران” همواره به جامعه جهانی دروغ می گفته و حتی سال‌ها قبل از امضای برجام(سال ۲۰۱۵) برنامه تسلیحات هسته‌ای محرمانه‌ داشته است.

 

✍️با توجه به اینکه رژیم ایران در راستای رویارویی با آمریکا تنها چند ماه با ساخت بمب اتمی فاصله دارد، کارشناسان ژئوپلتیک بر این عقیده هستند که اگر رژیم ایران بمب اتمی تولید کند، عربستان سعودی و ترکیه نیز برای ایجاد موازنه قدرت به احتمال زیاد همین کار را انجام می دهند.

 

✍️به عنوان مثال، هند پس از شکست در جنگ ۱۹۶۲ از چین، تصمیم به داشتن سلاح هسته‌‌ای گرفت. جالب این که نام اولین  بمب آزمایشی که در ۱۹۷۴ منفجر کرد “بودایِ خندان” بود. پاکستان هم که از نظر استراتژیک، بر سر کشمیر و بخشی از پنجاب اختلافات سرزمینی با هند دارد، در تقابل با هند به دنبال ساخت سلاح هسته ای رفت.

 

✍️اما در آسیای شرقی “کره شمالی” دلیل دیگری برای ساخت “سلاح هسته ای” داشت. از آنجایی که “کره شمالی” دست کم طی ۱۰۰سال اخیر حکومتی مردمی و شایسته نداشته است، هیات حاکمه برای حفظ قدرتشان در این کشور ساخت سلاح هسته ای را در دستور کار قرار داد.

 

✍️با یک مشابهت، در ایرانِ امروز نیز با نارضایتی شدید عمومی از آخوندها و ترس از جانی که آخوندها و هم کاسه هایشان(پاسدارها) دارند، “رژیم آخوندی” را برای حفظ قدرت در ایران بیش از پیش به ساخت “بمب اتمی” ترغیب شده است.

 

✍️عاقبتی که “خامنه ای” با فکر دست یابی به “بمب اتمی” در ذهن دارد، تبدیل کردن ایران به یک کشور محصور، فقیر، عقب مانده، که تنها افتخارش این است که سلاح هسته‌ای دارد و با ریاکاری در اذهان مردم در بَند ایران چنین وانمود نماید که، به آمریکا زور می‌گوید.

 

✍️لکن با تفاوت های ماهُوی رژیم ایران و کره شمالی، جامعه جهانی هرگز اجازه چنین عملی را به رژیم ایران نخواهد داد. تحت هیچ شرایط نمی توان ایران را با کره شمالی مقایسه کرد، کره شمالی هرگز به دنبال صدور فرقه مذهبی خاصش و یا ایدئولوژی خاص خود به جهان نبوده و در امور داخلی سایر کشورها نیز دخالتی ننموده است، بلکه این رژیم ساخت و نگهداری “سلاح هسته ای” را تنها و تنها برای ادامه بقای حکومت بر مردم و سرزمین های این کشور می خواهد.

 

✍️با توجه به سابقه بسیار مخرب رژیم جمهوری اسلامی در دخالت در امور داخلی سایر کشورها و ایجاد هرج و مرج در این کشورها، حتی رفتن به سمت دست یابی به سلاح هسته ای  توسط رژیم جمهوری اسلامی هم به معنی اعلام جنگ با جامعه جهانی و خصوصا کشورهای منطقه است.

 

✍️آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه، ۱۳ اسفند، اعلام کرد رژیم ایران با نقض توافق برجام ذخیره اورانیوم خود را از آبان ماه گذشته تقریبا سه برابر کرده است و از پاسخ دادن به سوالات آژانس درخصوص سه سایت هسته‌ای گزارش نشده، خودداری می کند.

 

✍️آژانس می گوید: “رژیم ایران” تا تاریخ سه شنبه ۲۹بهمن۹۸ ذخیره اورانیوم با غنای پایین خود را به حدود ۱۰۲۰ کیلوگرم رساند. این در حالی است که این رقم در اوایل آبان ماه۹۸ حدود ۳۷۲ کیلوگرم بود و ذخیره جدید اورانیوم در ایران، جمهوری اسلامی را قادر می سازد که یک سلاح هسته ای تولید کند.

 

✍️”رافائل گروسی” مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه ۱۳ اسفند، با اشاره به پاسخگو نبودن تهران درباره فعالیت های پیشین در سه مرکز و ندادن دسترسی، به خبرگزاری رویترز گفت: ما درخواست اطلاعات کردیم ولی این اطلاعات را از رژیم ایران دریافت نکردیم، ما اصرار کردیم اما امکان دسترسی به ما داده نشد.

 

✍️او با بیان اینکه رژیم ایران در حال محدود کردن بازرسان آژانس برای انجام وظایفشان است، گفت: امیدوارم رژیم ایران به صدای ما گوش دهد و به جامعه بین المللی پاسخگو باشد، (اگر نه)به سمت بحران حرکت خواهیم کرد!

 

✍️گزارش جدید “آژانس بین المللی انرژی اتمی” در خصوص فعالیت های پنهان اتمیِ رژیم ایران، با موجی از واکنش‌های جهانی مواجه شده است.

 

✍️”سناتور جمهوریخواه “تام کاتن” در واکنش به افزایش ذخیره اورانیوم جمهوری اسلامی در توئیتر خود نوشت: ایالات متحده باید تحریم‌ها علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد را فوراً بازگرداند.

 

✍️اشاره “سناتور کاتن” به بندی از برجام است که در صورت تخلف جمهوری اسلامی از این توافق،‌ به شورای امنیت اجازه می‌دهد که تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

 

✍️” امانوئل ماکرون” رئیس جمهوری فرانسه نیز از رژیم ایران خواست تا فوری و بدون تاخیر به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

 

✍️” کاخ الیزه” در بیانیه ای که روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند منتشر کرد، نوشت که رئیس جمهوری فرانسه موکداً از رژیم ایران خواست به تعهدات خود کاملا پایبند باشد، آنرا اجرا کند و فورا با آژانس همکاری کند.

 

✍️مایک پمپئو” وزیر خارجه ایالات متحده عصر پنجشنبه ۱۵ اسفند با اشاره به گزارش‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد برنامه هسته‌ای رژیم ایران گفت: این گزارش‌ها به نگرانی‌های جدی قبلی، یعنی اینکه جمهوری اسلامی فعالیت‌های اتمی خود را پنهان می کرد افزوده است.

 

✍️ مایک پمپئو با صدور بیانیه‌ای گفت: رژیم ایران امضاکننده پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است و طبق این پیمان باید میزان مواد هسته‌ای خود را به آژانس اعلام و دسترسی بازرسان این نهاد نظارت هسته‌ای سازمان ملل متحد به مراکز هسته‌ای خود را فراهم کند.

 

✍️ وزیر خارجه دولت پرزیدنت ترامپ افزود، گزارش‌های دو روز پیش آژانس موجب نگرانی بیشتری است، چرا که ما می‌دانیم رژیم ایران به دروغگویی درباره برنامه تسلیحاتی هسته‌ای گذشته‌اش همچنان ادامه می‌‌دهد و این یک “موضوع فوق‌العاده جدی” است.

 

✍️ مایک پمپئو خاطر نشان کرد که ایالات متحده به قطع دسترسی جمهوری اسلامی به هر راهی که بتواند به سلاح هسته‌ای دست یابد متعهد است و هر توافق جدیدی در مورد برنامه هسته‌ای ایران باید بر اساس راستی‌‌آزمایی‌های مؤثر و سخت‌گیرانه بنا شود.

دکمه بازگشت به بالا