تازه‌های سیاسی

روحانی: با ویروس زندگی کنیم تا بگذرانیم

رئیس جمهوری ایران اعلام کرده که ریاست ستاد مقابله با کرونا را بر عهده گرفته است. روحانی تلاش کرد در اولین گام از هراس مردم بکاهد.

حسن روحانی در جلسه هیات دولت تأیید کرد که ریاست ستاد مقابله با کرونا را به جای وزیر بهداشت به عهده گرفته است.

او گفت: «نمی‌خواهم بگویم این ویروس را کوچک بپنداریم اما بزرگ‌تر از چیزی که هست نبینیم. با آن زندگی کنیم تا بگذرانیم.»

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبر، از نامه علی لاریجانی، رییس مجلس به رهبر جمهوری اسلامی برای تغییر ریاست ستاد مقابله با کرونا خبر داده و گفته بود خامنه‌ای خواسته است که روحانی مسئولیت را به عهده بگیرد. رئیس جمهوری اسلامی چهارشنبه ۲۱ اسفند در جلسه هیات دولت با تایید این خبر گفت: «نمایندگان مجلس نامه نوشتند که من مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا را به عهده داشته باشم، حداقل هفته‌ای یک جلسه با مدیریت من برگزار می‌شود.»

روحانی از مردم خواست به شایعاتی که درباره او منتشر می‌شود توجه نکنند. رئیس جمهوری گفت: کرونا هست باید آن را شکست دهیم و‌اصول را رعایت کنیم. نباید ترس و اضطراب در میان مردم ایجاد کنیم. یک دفعه می‌گویند فلان استان نابود شد! من با استاندار صحبت می‌کنم می‌گوید من ۱۲ نفر فوتی داشتم. روحانی در ادامه مدعی شد، اگر ۱۲ فوتی داریم ۱۲۰ نفر ترخیص می‌شوند. همزمان با این تحولات وزارت بهداشت در بخشنامه‌ای از رئیسان بیمارستان‌های کشور خواسته است که از این پس نه فقط نتایج آزمایشگاهی تست کرونا بلکه تشخیص بالینی پزشکان را مبنای ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ در نظر بگیرند. ممکن است از این پس آمار مبتلایان  به کرونا در ایران  مانند ووهان چین افزایش بیابد.

جامعه جراحان ایرانی روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای هشدار داد که ویروس کرونا به دلیل دولت ناکارآمد و جامعه ناباور تا ۱۵ اردیبهشت قربانیان بسیاری خواهد گرفت.

 

 

دکمه بازگشت به بالا