تازه‌های سیاسی

ادامه پروازهای ماهان در وضعیت قرمز

شبکه تلویزیونی ایران‌اینترنشنال در گزارشی اختصاصی آورده است که برخلاف ادعای حکومت و دولت ایران، پروازهای میان ایران و چین، علی‌رغم گسترش ویروس کرونا در کشور، لغو نشده است و این پروازها همچنان ادامه دارند. بر‌اساس این بررسی‌‌ها، شرکت هواپیمایی ماهان، از تاریخ ۱۲ بهمن تا ۱۵ اسفند ۱۳۹۸، دست‌کم ۳۴ پرواز داشته است که ۱۸ پرواز از ایران به چین و ۱۶ پرواز از چین به ایران بوده است.

این رسانه به کمک پلتفرم‌های رهگیری پروازها در جهان، تمام پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و ماهان از تاریخ ۱۲ بهمن تا ۱۵ اسفند را بررسی کرده است.

بررسی‌های انجام‌شده مشخص می‌سازد که در ۱۵ بهمن، تنها ۴ روز بعد از اعلام لغو پروازها از سوی سخنگوی دولت، پرواز هواپیمایی ماهان از تهران به ووهان در ساعت ۷:۴۰ صبح به وقت تهران از فرودگاه خمینی بلند شده و در ساعت ۵:۴۱ صبح روز ۱۶ بهمن در تهران به زمین نشسته است. این پرواز در حالی صورت گرفت که ووهان یکی از مراکز شیوع ویروس کرونا در چین و جهان است.

این گزارش با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده می‌افزاید: از ۱۶ بهمن تا ۱۵ اسفند، دست‌کم ۲۴ پرواز بین تهران و چهار شهر چین انجام شده است.

براساس شواهد ارائه‌شده در این گزارش؛ مقام‌های ایران در مورد لغو پروازها میان ایران و چین حقیقت را بیان نکرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا