تازه‌های سیاسی

۱۱۳ استاد دانشگاه‌‌ از تلاشگران عرصه سلامت قدردانی کردند؛ قوه قضاییه هشدار داد

جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از افرادی که در عرصه سلامت در حال مقابله با شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) در ایران هستند، هم‌زمان خواستار توجه ویژه مسئولین نظامی و قضایی کشور به پادگان‌ها و زندان‌ها شدند.

وضعیت شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) در ایران بحرانی شده و خبرهای متعددی از  فشار کار بیش از حد توان کادر درمانی و سلامت ایران و همچنین عدم دسترسی کافی آنان به امکانات مناسب پزشکی اتنشار است. در همین حال چندین نفر از کادر درمان ایران به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در همین ارتباط ۱۱۳ استاد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های داخل ایران با انتشار بیانه‌ای از زحمات تمام تلاشگران عرصه سلامت قدردانی کردند.

اساتید امضا کننده این بیانیه همچنین از سیاستگذاران، مدیران و مسئولان اجرایی درخواست کرده‌اند تا امکان مشارکت کادر سلامت و درمان در تصمیم‌گیری‌های مرتبط را فراهم کنند و با تهیه و تدارک امکانات کافی مورد نیاز آنان، کارایی و کارآمدی کادر درمان و سلامت را افزایش دهند.

نویسندگان این بیانیه، همچنین، از مسئولین نظامی و قضایی خواسته‌اند که با اعطای مرخصی به زندانیان، به ویژه زندانیان سیاسی و عقیدتی از شیوع بیماری کرونا در زندان‌ها جلوگیری کنند.

از سوی دیگر؛ مقامات قوه قضائیه، هشدار داده‌اند که «هر گونه آماری باید از طریق مبادی رسمی باشد». در این رابطه گزارش شده که در برخی شهرها، کادر پرستاری و فعالان عرصه‌ی سلامت، به دلیل انتشار آمار مربوط به مبتلایان و جان‌باختگان کرونا، مورد بازجویی قرار گرفته و در مواردی نیز بازداشت شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا