ایران

شماری از کارگران بازنشسته رشت در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند

ابراهیم یوسف‌‌زاده، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی رشت با اعلام اینکه «وسایل بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در میان بازنشستگان توزیع نشده»، بیان داشت که «تاکنون تعدادی از کارگران بازنشسته‌ شهرستان رشت که بین ۶۰ تا ۷۰ سال سن داشتند، به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا فوت کرده‌اند». رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی رشت تاکید کرده است: تعداد بازنشستگانی که در روزهای گذشته جان خود را از دست داده‌اند، کم نیست و به ده‌ها نفر می‌رسد.

به گفته‌ی یوسف‌‌زاده در حالی که آمار بیماران مبتلا به کرونا در گیلان به صورت تصاعدی بالا می‌رود، تنها بیمارستان تامین اجتماعی این شهر به بیماران کرونا اختصاص یافته و بازنشستگان تامین اجتماعی که علائم ابتلاء به ویروس را داشته باشند، حتی نمی‌توانند در بیمارستان تامین اجتماعی بستری شوند. بازنشستگان تامین اجتماعی رشت برای انجام کارهای اداری خود به کانون‌های بازنشستگی وابسته هستند و انبوهی از کارهای اداری انجام‌نشده دارند. اما یوسف‌‌زاده گفته است از آن جا که اقدامی برای ضدعفونی کردن این کانون‌ها از سوی وزارت بهداشت صورت نگرفته است، «قید کارهای اداری خود را زده‌اند». دفاتر کانون بازنشستگان نیز نیمه‌تعطیل شده است.

گفتنی‌ست: با رشد سرعت ابتلا به بیماری کرونا در ایران علاوه بر استان‌های شمالی در تعدادی از مناطق دیگر از جمله مشهد و یزد مشکل کمبود فضای بیمارستانی گزارش شده است.

در این میان؛ هرچند وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار تجمیعی مبتلایان و قربانیان را اعلام می‌کند، اما جزییات آن با گزارش مسئولان رسمی در استان‌ها تناقض دارد.

دکمه بازگشت به بالا