سیاسیمقاله

آیا “مجلس یازدهم” یک مجلس “تروریست” است؟

✍️با وجود تبلیغات گسترده و بی سابقه حکومتی جهتِ ترغیب مردم به شرکت در یازدهمین دوره انتخابات نمایشیِ “مجلس جمهوری اسلامی” با همّت مردم آزادی خواه ایران، این انتخابات حکومتی رکورد کمترین میزان مشارکت مردم را به نام خود ثبت کرد و این خود رفراندمی بزرگ برای نه گفتن قاطع مردم ایران به جمهوری اسلامی بود.

 

✍️رژیم آخوندی برای ترغیب مردم به شرکت در این انتخابات فرمایشی، تا جایی پیش رفت که شیوع شدید و گسترده “ویروس کرونا” در همان مقطع زمانی در قم و تهران را انکار کرد و موجبات تراژدی کنونی کشتار کرونا در کشور را فراهم آورد.

 

✍️شاید خالی از لطف نباشد که اظهارات دو تن از عوامل رژیم آخوندی را مورد توجه قرار دهیم تا اثرگذاری شگرف انسجام مردم در عدم شرکت در انتخابات نمایشی رژیم را بهتر درک نماییم:

 

✍️ “مسیح مهاجری” که مشاور رئیس جمهور در دولت های “هاشمی رفسنجانی” و “خاتمی” بوده است و همچنین از سال ۱۳۶۰ مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی است، کاهش شدید مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم را “زنگ خطری” برای نظام ارزیابی کرده است.

 

✍️ “مهاجری” در سرمقاله روزنامه اش نوشته است: کاهش مشارکت در انتخابات را نباید به گردن دیگران انداخت. واقعیت اینست که عامل اصلی این ریزش، خودمان هستیم. هر روز که می‌گذرد، دافعه‌ها بیشتر و جاذبه‌ها کمتر می‌شوند. به جائی رسیده‌ایم که “تشنگی قدرت” در اوج است! “مهاجری” نوشت: افراط‌های بی‌سابقه صداوسیما در تبلیغات هم نتوانست در کشاندن مردم به شرکت در انتخابات افاقه کند.

 

“✍️حمیدرضا جلایی‌پور” از چهره‌های جریان موسوم به “اصلاح‌طلبان جمهوری اسلامی” اعتراف می کند که در این انتخابات شاهد پایین‌ترین مشارکت همهٔ انتخابات‌های بعد از انقلاب بودیم و راه‌یافتگان به مجلس مورد حمایت اقلیت کوچکی از مردمند. او می گوید: برای مثال، اکثر راه‌یافتگان به مجلس یازدهم از تهران فقط رای کمتر از ۷ درصد تهرانی‌های واجد حق رای را دارند!

 

“✍️جلایی پور” در صفحه تلگرام خود چنین اعتراف می کند: نمی‌شود ظرف چند ماه در چند موضوع بااهمیت(اعتراضات آبان‌ماه، هواپیمای ۷۵۲، حوادث تشییع جنازهٔ سلیمانی در کرمان و کرونا)، هم سوء حکمرانی داشت و هم پنهانکاری کرد و هم دروغ گفت و انتظار اعتماد به نهادهای حکمرانی و مشارکت بالا را هم داشت. دروغ‌های پیاپی و عدم شفافیت، کمر اعتماد عمومی را می‌شکند.

 

“✍️فرهاد قنبری” جامعه‌شناس، در صفحه تلگرام خود نوشته است: اصولگرایان، نه برای رای مردم که مخالف رای آنهاست احترامی قائلند و نه عدم مشارکت مردم را می‌پسندند. در نگاه آنها، مردم کودکان نادان و صغیری هستند که وظیفه‌ای جز شرکت در انتخاباتها و تایید گزینه‌های مورد نظر آنها را ندارند.

 

✍️” فرهاد قنبری” معتقد است که تحلیلگران اصلاح‌طلب فراموش کرده‌اند که رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان مسئله جدیدی نیست و در چند انتخابات قبل، شورای نگهبان حتی عملکردی به مراتب سختگیرانه‌تر از امسال داشته است. به گفته ی “قنبری” اصلاح‌طلبان به خوبی به این مسئله که در صورت تایید صلاحیت تمام کاندیداهای خود هم چیزی جز شکست در انتطارشان نبود آگاه بودند، اما در تحلیل های خودشان به دنبال انکار این مسئله و پاک کردن صورت مسئله هستند.

 

✍️بر مبنای آمار اعلام شده، جناح موسوم به “اصلاح طلبانِ جمهوری اسلامی” در انتخابات فرمایشی اخیر مجلس، تنها موفق به کسب ۲۰ کرسی شد، که برابر با ۶ درصد از کرسی های این مجلس است، در حالی که آنها در انتخابات مجلس قبلی، توانسته بودند ۱۲۱ کرسی را به دست آورند. در مقابل، جناح “محافظه کار تندرو” در انتخابات اخیر، ۲۲۱ کرسی که حدود ۷۶ درصد از کرسی های مجلس است را به دست آورد، اما این جناح در انتخابات مجلس قبلی، توانسته بود تنها ۲۹ درصد کرسی ها را از آن خود کند.

 

✍️با نگاهی اجمالی به روند مهندسی انتخابات مجلس فرماشی یازدهم می توان متوجه شد که بی شک “خامنه ای” به دنبال، ایجاد جو خفقان و نظامی سازی فضای سیاسی ایران است، تا کنترل اوضاع را کاملا در دست داشته باشد و خیال خود را از هر جهت آسوده سازد!

 

✍️اینَک بحث در مورد این است که کدام یک از سرکردگان پیشین “سپاه تروریستی” بین “باقر قالیباف”و یا “صادق محصولی” رئیس مجلس آینده باشد. علاوه بر آن، پاسدارانِ “سپاه تروریستی” که در این دور به طور گسترده به مجلس راه یافته اند نقش فعالی در مجلس پیش رو خواهند داشت و به نوعی می توان گفت که اکنون خامنه ای یک مجلس “تروریست” شکل داده است.

 

✍️رهبر جمهوری اسلامی توانست به کمک نظارت استصوابی و انتخابات نمایشی مهندسی شده، یک مجلس یک دست تندرو نظامی و کاملاً گوش به فرمان تشکیل دهد تا زمنیه ایجاد هر گونه تغییر در قانون اساسی را به گونه ای فراهم کند که مستلزم سیاست های فرقه گرایانه او است.

 

✍️”خامنه ای” اکنون با این مهره چینی به راحتی می تواند هر قانونی، من جمله موروثی کردن رهبری را در مجلس فرمایشی آینده به تصویب برساند و چنین وانمود کند، که این مصوبات خواست و انتخاب مردم ایران بوده است و نه حکم مستقیم رهبر جمهوری اسلامی!

دکمه بازگشت به بالا