سیاسیمقاله

ویروسی که گروه تروریستی حزب الله لبنان را داغدار کرد

#سعید_همتی

✍️اخیراً خبر مرگ “حسین شیخ‌الاسلام” فردی که گفته می شود یکی از اضلاع پنجگانه تشکیل حزب‌الله لبنان بود، توسط رسانه های رژیم جمهوری اسلامی منتشر شد.

 

✍️” حسین شیخ الاسلام” شامگاه پنج شنبه ۱۵ اسفندماه، بر اثر ابتلاء به “ویروس کرونا” در سن ۶۷ سالگی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران جان داد.

 

✍️” حسین شیخ الاسلام” زادهٔ ۱۳۳۱ در اصفهان بود که پیش از انقلاب ۵۷ به واسطه بورسیه تحصیلیِ رژیم سابق به آمریکا فرستاده شد و در دانشگاه “برکلی کالیفرنیا” در رشته کامپیوتر مشغول به تحصیل شد. اما او بعداً و در جریان بحران گروگانگیری دیپلماتهای سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸، از آنجایی که در آمریکا زبان انگلیسی را آموخته بود، از کارمندان سفارت آمریکا بازجویی کرد! او از اعضاء گروه موسوم به “دانشجویان مسلمان پیرو خط امام” بود که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ با حمله مسلحانه به سفارت آمریکا در تهران، آن مکان را تصرف کردند.

 

✍️سِمت هایی که توسط رژیم جمهوری اسلامی به او واگذار شد به این شرح است: معاون “علی اکبر ولایتی” وزارت امور خارجه(۱۳۷۶-۱۳۶۰)، سفیر جمهوری اسلامی در سوریه(۱۳۸۲-۱۳۷۷)،  نماینده تهران در دوره هفتم مجلس جمهوری اسلامی، مشاور رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۸۸ تا ۳ مرداد ۱۳۹۵، رئیس مجمع موسوم به “سازمان های مردم نهاد حامی قدس” و دبیر کنفرانس موسوم به “حمایت از انتفاضه فلسطین” از ۷ فروردین ۱۳۸۹ تا مرداد ۱۳۹۵، معاون بین الملل دانشگاه آزاد و مشاور “جواد ظریف”وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، او در خرداد ۱۳۹۷ در حکمی به سمت معاونت امور بین‌الملل مجمعی موسوم به “مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی” منصوب شد.

 

✍️پس از انتشار خبر مرگ او، گروه های تروریستی حزب الله، جنبش نجباء عراق، با صدور بیانیه هایی، مرگ “حسین شیخ الاسلام” را به “خامنه ای” تسلیت گفتند. تسلیت گفتن این گروه های جنایتکار، نشان از شراکت “حسین شیخ الاسلام” در جنایات این گروه های تروریستی علیه مردم سوریه و عراق دارد.

 

✍️برای آشکار شدن میزان آلودگیِ دست های “شیخ الاسلام” به خون مردم بی دفاع سوریه، کافیست به پیامهای تسلیت سرکردگان رژیم آخوندی به مناسبت مرگ او، نگاهی بیاندازیم:

 

✍️پس از مرگ “شیخ الاسلام” آخوند “حامد علم الهدی” معاون مجمع موسوم به تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگرچه “شیخ الاسلام” عضو وزارت امور خارجه بود و مدتی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در سوریه فعالیت می کرد اما در حقیقت یکی از اعضای مهم مقاومت و تشکیل دهنده خط مقاومت بود.

 

✍️قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی در اسپانیا گفت: “شیخ الاسلام” قاسم سلیمانیِ وزارت خارجه بود.

 

✍️”حسین امیرعبداللهیان” معاون سابق “جواد ظریف” وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و دستیار ویژه رئیس مجلس جمهوری اسلامی در باره “شیخ الاسلام” گفت: او را باید “سردار دیپلماسی محور مقاومت” خواند.

 

✍️غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت جان باختن “حسین شیخ الاسلام” نوشت: دیشب، یعنی پنجشنبه شب پانزدهم اسفند نود و هشت، خبر رسید که “حسین شیخ الاسلام” در اثر بیماری کرونا فوت کرده است. با آنکه در این حال و هوای درد آلود وغم انگیز، دل و دماغ نوشتن ندارم، نتوانستم سکوت کنم و در حد خود حق دوستی چهل ساله با او را ادا نکنم. او راه خود را که همان راه امام(خمینی) و رهبری بود خوب شناخته بود، او در عمل به وظیفه بی‌پروا بود و “حسن نصرالله” هم به او علاقه داشت.

دکمه بازگشت به بالا