پزشکی و سلامت

شمار پزشکان و پرستاران جان‌باخته بر اثر کرونا به یازده تن رسید

با جان باختن سه پزشک دیگر طی روز شنبه در استان‌های گیلان و مازندران، شمار پزشکان و پرستارانی که در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند به یازده تن رسید.

محمدعلی ربیعی، پزشک عمومی شهرستان شفت در استان گیلان، روز شنبه هفدهم اسفند ماه در بیمارستان مسیح دانشوری تهران جان‌ باخت.

در نخستین ساعات بامداد یک‌شنبه هجدهم اسفند ماه نیز سازمان نظام پزشکی رشت اعلام کرد که محمد محمدی، پزشک سرشناس در رشت بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است.

در استان مازندران نیز فرید نیرویی، متخصص جراح عمومی در شهر بابل بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت. او در سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان نظام پزشکی شهرستان بابل به عنوان پزشک نمونه معرفی شده بود.

مرگ سه پزشک طی روز شنبه تا بامداد یک‌شنبه در استان‌های گیلان و مازندران در حالی رخ داد که روز جمعه نیز خبر  جان باختن سیامک دیوشلی پزشک بیمارستان بهشتی بندر انزلی، علی شیخ مرادی پرستار بیمارستان قائم رشت، حمید لطفی جراح استخوان و مفاصل در صومعه‌سرا، و مصطفی صمدی پزشک بابلی منتشر شده بود.

موج ابتلای پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها در ایران به ویروس کرونا فراگیرتر از اخبار رسمی منتشر شده است برای نمونه قاسم رضیعی، دکترای هسته‌ای شاغل در بیمارستان شهدای تجریش، در هفته دوم اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران  از ابتلای قطعی پنج تن از پزشکان و کادر درمانی این بیمارستان و همسران‌شان به کرونا خبر داد و گفت حال یکی از آنها وخیم است.

با این حال مقام‌های وزارت بهداشت درباره وضعیت جسمی و بیماری این پزشکان و کادر درمانی و نیز دلایل جان باختن پیاپی پزشکان و پرستاران بر اثر ابتلا به کرونا تاکنون توضیحی ارائه نکرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا