پزشکی و سلامت

آمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان به ویروس کرونا (کووید-۱۹) که برای اولین بار در شهر ووهان در ایالت هوبئی چین مشاهده شد، در سراسر جهان از مرز ۱۰۰هزار نفر گذشت.

شمار جان باختگان این ویروس نیز به ۳ هزار و ۴۹۷ نفر رسید

در ایران سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۵۸۲۳ نفر رسیده و در مجموع ۱۴۵ نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در همین رابطه و در ادامه محدودیت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا، مجارستان صدور ویزا برای شهروندان ایرانی را متوقف کرد و روسیه نیز مرزهای خود را به روی ایرانیان بست.

در ایتالیا نیز شمار قربانیان ویروس کرونا با افزایش قابل توجهی به ۱۹۷ نفر رسیده است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند و شمار مبتلایان به بیش از ۴۶۰۰ نفر رسیده است.

در کره جنوبی ده‌ها هزار نفر در خانه‌های خود در قرنطینه هستند. دولت برای اطمینان از این که افراد در قرنطینه می‌مانند، وضعیت آنها را با یک اپلیکیشن تلفن همراه رصد می‌کند.

مقام‌های کره جنوبی می‌گویند کسانی که از قرنطینه خارج شوند، با جریمه ۲۵۰۰ دلاری مواجه خواهند شد.

شمار قربانیان ویروس کرونا تا اواخر روز جمعه در آمریکا ۱۷ نفر اعلام شد. شمار مبتلایان در این کشور هم به ۳۳۳ نفر رسیده است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، شیوع ویروس با سرعت فعلی را “به شدت نگران کننده” خوانده و از کشورها خواسته است مقابله با گسترش ویروس را در اولویت قرار دهند.

دکمه بازگشت به بالا