حقوق بشر

ممانعت از آزادی زود هنگام و مرخصی پایان حبس مریوان کرکوکی توسط وزارت اطلاعات

مریوان کرکوکی، زندانی سیاسی سنی مذهب تبعه کردستان عراق محبوس در زندان رجایی شهر کرج ، با مخالفت وزارت اطلاعات، جلوی آزادی ایشان گرفته شده است.

یک منبع مطلع در گفتگو با خبرنگار شبکه جهانی کلمه اعلام کرد: وی  به هفت سال و نیم‌ زندان محکوم میباشد و تنها ۳۶ روز به پایان دوران محکومیتش باقی مانده؛ تاکنون سه بار با آزادی زود هنگام‌ و مرخصی پایان حبس وی توسط شورای طبقه بندی زندان و قوه قضایه موافقت شده اما وزارت اطلاعات با آزادی وی مخالفت می کند.

به گفته این منبع، خانواده این زندانی سیاسی سنی مذهب کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا در داخل زندانها ونگرانی از سلامتی زندانیان، اینبارجهت پیشگیری و عدم ابتلای فرزندشان به ویروس کورونا از مقامهای قضایی کشور درخواست آزادی زود هنگام ‌و بخشیدن این ۳۶ روز پایانی حبس فرزند خود را داشته، اما تاکنون دستگاه قضایی و امنیتی کشور به درخواست خانواده این زندانی سیاسی پاسخی نداده است.

این درخواست درحالی صورت گرفته که اخیرا، خانواده تعداد زیادی از زندانیان سیاسی با درخواست از ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضایی کشور خواستار آزادی زود هنگام و موقت فرزندانشان در داخل زندانها بودند.

دکمه بازگشت به بالا