تازه‌های سیاسی

هشدار شرکت آب و فاضلاب نسبت به افزایش مصرف آب در اثر کرونا

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در برخی شهرهای ایران و هشدار در مورد احتمال قطعی آب به نگرانی‌ در کشور در شرایط شیوع ویروس کرونا دامن زده است.

به نوشته خبرگزاری دولتی ایسنا مردم داشتند «به قحطی ماسک و ضدعفونی‌کننده عادت» می‌کردند و «تازه راضی» شده بودند که شستن دست‌ با آب و صابون «راحت‌ترین و قابل دسترس‌ترین گزینه» برای مقابله با کرونا است.

اما به گفته این خبرگزاری در این شرایط، «آژیر خطر» شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به صدا درآمده و نسبت به قطعی جریان آب هشدار داده است.

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اعلام کرد که شیوع کرونا و شروع خانه‌تکانی، میزان مصرف آب در این استان را ده درصد افزایش داده و بسیاری از مشترکان را نیز با «افت فشار» آب مواجه کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز به نقل از شرکت آب و فاضلاب شهرستان کرمان اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا باعث افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب در شهر کرمان شده است.

افزایش ۱۴ درصدی مصرف آب در تهران و افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب در اهواز از دیگر گزارش‌های منتشره در خبرگزاری ایران در روزهای اخیر است.

سنگین‌ شدن مبالغ قبض‌ آب و تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها به‌دلیل خودقرنطینگی در چند شهر ایران نیز باعث شده درخواست‌هایی از دولت برای معافیت شهروندان از پرداخت این قبوض در دوران بحرانی مقابله با کرونا در کشور مطرح شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، روز چهارشنبه رضا اردکانیان، وزیر نیرو اعلام کرده با توجه به شرایط کشور، به مشترکانی که «در پرداخت قبوض خود مشکلات موقتی دارند» تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۹ مهلت لازم داده می‌شود.

در همین زمینه پیشتر گزارش شده بود که در هنگ‌کنگ برای آن که مردم مجاب شوند برای مقابله با کرونا در خانه‌ بمانند، دولت این کشور اعلام کرده «قبض برق ماه ژانویه تمام مشترکان خانگی را پرداخت خواهد کرد».

دکمه بازگشت به بالا