اهل سنتحقوق بشر

احضار و بازجویی طلبه اهل سنت منبع العلوم کوه ون توسط اطلاعات راسک

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه، در ادامه فشارها بر مدرسه دینی منبع العلوم کوه‌ون، یکی دیگر از طلاب این مدرسه دینی بنام “عبدالغفار شَهدادزهی ” روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه توسط اداره اطلاعات راسک احضار شد و ساعت‌ها مورد بازجویی قرار گرفت.

عبدالغفار شهدادزهی اهل سرباز است و در کلاس “اول خارج” درس می‌خواند، از علت احضار و بازجویی وی اطلاعی دقیقی در دست نیست.

پیش از این نیز مدرسین و طلاب و فارغ التحصیلان این مدرسه دینی اهل سنت بارها احضار شده بودند. برخی از فارغ التحصیلان نیز حکم زندان و حتی اعدام دریافت کرده‌اند.

در ماه‌های گذشته “مولوی عبدالرئوف سعیدی” و “مولوی رشید احمد آرامش” ، “مولوی عبدالملک آرامش” احضار و بازجویی شدند ؛ اردیبهشت ماه سال جاری نیز“مولوی عبدالحی آرامش” ،“مولوی امین مبارکی و “مولوی سعید آرامش “در جاسک بازداشت شده بودند.

۱۱ شهریور ۹۸ حافظ عطاء الله سیریازهی مدرس و مسئول تدارکات حوزه علیمه توسط اطلاعات سپاه ایرانشهر بازداشت شده بود و پس از ۱۳ روز با قید وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی آزاد شد.

گفتنی است که اخیرا مقامات قضایی برای دو تن از فارغ التحصیلان این مدرسه بنام‌های مولوی امان الله بلوچی و حافظ مولوی عبدالرحیم کوهی حکم اعدام صادر کرده است. آن ها از سال ۱۳۹۴ به اتهام “اقدامات امنیتی” در بازداشت به سر می‌برند.

دکمه بازگشت به بالا