سیاسیمقاله

قم مرکز صدور ویروس کرونا به جهان بعد از ووهانِ چین

?#آرش_صالحی

✍️”ویروس کُشنده کرونا” که در ابتدا از ووهان چین شایع شد، بر مبنای آمار لحظه ای سایت جهانی آمارسنجی “وُرد مِتِرز” تا لحظه تنظیم این گزارش حدود ۹۲هزار نفر را در سطح جهان آلوده نموده است و موجب مرگ بیش از سه هزار و یکصد نفر، که ده ها نفر آن‌ها در خارج از چین بوده‌اند، شده است.

 

✍️برمبنای آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، تعداد مبتلایان به “ویروس کرونا” در ایران، بیش از ۲۳۰۰ نفر است، که البته بسیاری پزشکان در مصاحبه هایشان با رسانه های آزاد اظهار داشتند که آمار حقیقی مبتلایان به این ویروس کشنده در ایران ده ها برابر بیش از میزان اعلام شده توسط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی است.

 

✍️ورود کرونا به ایران به اذعان بسیاری از کارشناسان، به واسطه طلاب چینی “جامعة المصطفی العالمیه ” قم و به دلیل تداوم پروازهای ماھان ایر(زیر مجموعه شرکت های اقماری سپاه) پس از شیوع این ویروس در چین بوده است.

 

✍️از سویی این روزها حوزه موسوم به علمیه “قم” ، مفتخر است که به مرکز صدور “ویروس کرونا” به نقاط دیگر جهان نیز تبدیل شده است! هفته گذشته، دولت ترکیه ۱۵ طلبه ترکیه ای که از شهر قم بازگشته بودند، را اجازه ورود به این کشور نداد و این آخوندها هم اکنون در هتل جعفرپور بازرگان در قرنطینه هستند!

 

✍️چهارشنبه ۱۰ اربیهشت، روزنامه هفتگی آلمان نوشت: آخوندها به پخش کرونا در جهان کمک می کنند، دو مکان و نهاد خاص در ایران وجود دارد که در توزیع نامحدود ویروس  نقش بسزایی داشته اند، ابتدا “شهر قم” جایی که انتشار ویروس از آنجا در ایران شروع شد و سپس هواپیمایی ماهان ایر.

 

✍️این نشریه می نویسد: ماهان ایر بین ۵ و ۲۳ فوریه ۵۵ پرواز به چین انجام داده است. Flightradar24 ، سرویس موقعیت یابی هواپیما آنلاین ، در ماه فوریه ۹ پرواز ماهان ایر را به شهرهای چین ، پکن ، شانگهای ، شنژن و گوانگژو ثبت کرده است و به لطف حمل و نقل های فراوان شبه نظامیان و تجهیزات جنگی ایرانی به سوریه و سایر کشورهای منطقه، کرونا توسط رژیم ایران در سراسر منطقه در حال گسترش است.

 

 

✍️اکنون پس از مرگ ده ها هم وطن توسط این ویروس کُشنده و ده ها هزار هموطن مبتلا به “ویروس کرونا” گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد، کماکان پروازهای ماھان بە مقصد چین و بالعکس ادامه دارد و خلبانان ناچاراً از بیم فاش شدن موضوع، در رادار “فلایت” نمی زنند.

 

✍️ “الکساندر شالنبرگ” وزیر خارجه اتریش اوایل هفته‌ای که گذشت همراه یک تیم مذاکره کننده به تهران سفر کرد و با “حسن روحانی” و “جواد ظریف” ملاقات داشت. ظریف پیش از ملاقات و دست دادن با “الکساندر شالنبرگ” به خبرنگاران گفته بود: امروز باید دست بدهم و کرونا هم ندارم!

 

✍️اما روزنامه “کوریر” چاپ اتریش خبر داده است که عضو وزارت خارجه اتریش که به ایران سفر کرده بود، به “ویروس کرونا” مبتلا شده است. “کوریر” می نویسد: این فرد به دستور پلیس و تیم پزشکی، در بیمارستان “فرانتز ژوزف” قرنطینه شده و حق ملاقات یا خروج ندارد.

 

✍️روزنامه بین المللی آلمان “اشپیگل” نوشت: حکومت ایران نیز مانند چین از اعتراضات مردمی و بی ثباتی قدرت رژیم می ترسد. عواقب این سرپوش گذاشتن بر حقیقت فاجعه بار است. ایران بیشترین مرگ و میر ویروس کرونا در خارج از چین را به خود اختصاص داده است و به مرکز انتشار ویروس در خاورمیانه تبدیل شده است.

 

✍️به گفته “اشپیگل” ، برخورد حکومت ایران در مقابله با ویروس کرونا  مخفی کاری، انکار، تکذیب و حاشا کردن بوده است. عواقب این رفتار بسیار ناگوار و باعث گسترش سریع ویروس است.

 

✍️مدیرکل اداره بهداشت سوئد در این باره گفت: ایران به گونه‌ای کرونا صادر می‌کند که هیچ کشوری دیگری نمی‌ تواند! ایران کنترلی بر روی وضعیتش ندارد و هیچ اقدامی در جهت کنترل شیوع انفجارآمیز ویروس در ایران انجام نمی‌دهد.

 

✍️پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، “‌مایک پنس” معاون رییس جمهور ایالات متحده، اعلام کرد: هر شهروند خارجی که در ۱۴ روز گذشته به ایران سفر کرده، نمی‌تواند وارد آمریکا شود. اما با این وجود بعدا مشخص شد تعدادی شهروند ایرانی آمریکایی مبتلا به “کرونا” که با پاسپورت آمریکایی و از کشور ثالث وارد آمریکا شده بودند، این ویروس را از ایران به آمریکا منتقل کرده اند!

 

✍️نخست وزیر ارمنستان نیز اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به کرونا در ارمنستان، مسافریست که به تازگی از ایران بازگشته است.

 

مقام‌های بهداشت در آنتاریوی کانادا هم سه مورد ابتلای به کرونا را تایید کردند که یک زن و شوهر میان‌سال، و یک زن جوان هستند که به تازگی از سفر به ایران بازگشته‌اند. سه بیمار مبتلا به کرونا در انتاریو شامل یک زن ۳۴ ساله در منطقه یورک، یک زن ۵۱ ساله و همسر ۶۹ ساله او ساکن منطقه دورهام تورنتو هستند.

 

✍️همینطور، یک خانم‌ ۶۰ ساله که اخیرا به ایران سفر کرده بود، اولین مورد کرونا مثبت در کشور “نیوزیلند” شد.

 

✍️لس آنجلس تایمز نوشت: شیوع “ویروس کرونا” به بحران های رژیم ایران اضافه شده است. افزایش آمار کشته شدگان و گزارشات ضد و نقیض در مورد تعداد مبتلایان، بیانگر سیکل دروغها، سوء مدیریت، فساد، بی کفایتی و پنهان کاری است. همسایگان ایران از جمله عراق، لبنان، امارات متحده عربی، بحرین، کویت، عمان و افغانستان، دچار مواردی شده اند که مرتبط با ایران بوده اند. یکی از آسیب پذیرترین آنها عراق است که یک چهارم وارداتش از ایران است و میلیونها ایرانی سالانه برای زیارت اماکن شیعی به آنجا سفر میکنند.

 

✍️اخیراً رسانه ها اعلام کردند که نخستین مورد ابتلا بە کرونا در قطر، مسافری است که از ایران بازگشتە است.

 

✍️ وزارت بهداشت لبنان روز چهارشنبه ۷ اسفند از کشف ابتلای “ویروس کرونا” در مسافرانی که از ایران راهی این کشورها شده اند، خبر داد.

 

✍️اخیراً یک مورد مبتلا به “ویروس کرونا” در عربستان سعودی نیز بستری شد که مشخص گردید، این شهروند شیعه اهل عربستان سعودی، از طریق بحرین به ایران سفر کرده و پس از ابتلا به این ویروس، آن را به عربستان سعودی منتقل نموده است.

 

✍️طبق اعلام دولت بحرین، برخی از شهروندان شیعه بحرین نیز که از بازدید از مقبره منتسب به “علی ابن موسی” از مشهد بازگشته بودند، موجب انتشار این ویروس در کشور بحرین شدند.

 

✍️این همه فضاحت در وضعیتی است که “قم” بعد از “ووهانِ چین” به مرکز صدور “ویروس کرونا” به جهان تبدیل شده است و حکومت کماکان حاضر نیست زیر بار قرنطینه این شهر برود.

 

✍️این درحالی است که وزارت خارجه “عربستان سعودی” در زمانی که حتی یک مورد مبتلا به “کرونا” در این کشور وجود نداشت، اعلام کرد که به دلیل شیوع “ویروس کرونا” در سطح جهان، به صورت موقت مجوز ورود زائران از کشورهای دیگر برای انجام مناسک “عمره مفرده” و “زیارت مسجدالنبی” را به حالت تعلیق در آورده است.

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا