حقوق بشر

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ــ ایران خواستار آزادی فوری فعالان کارگری؛ مدنی و سیاسی

شیوع کرونا در ایران نگرانی درباره شیوع این ویروس در زندان‌ها و ابتلای زندانیان را افزایش داده است. تا کنون خبرهایی از ابتلای نازنین زاغری‌ـ‌رتکلیف، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین و امیر‌حسین مرادی، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری آبان ماه که به اعدام محکوم شده، منتشر شده است.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ــ ایران روز ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ درباره احتمال شیوع گسترده ویروس در زندان‌ها بیانیه‌ای صادر کرده و نوشته است احتمال ورود این ویروس به زندان‌ها جان فعالین سندیکایی، سیاسی و مدنی زندانی را تهدید می‌کند. این تشکل با توجه به بالا بودن تعداد افراد جان باخته در اثر ابتلا به کرونا در ایران نسبت به سلامتی زندانیان سیاسی ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری این زندانیان شده است.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ــ ایران با توجه به شرایط نامناسب نگهداری زندانیان در زندان‌ها از جمله فضای ناکافی و نبود امکانات بهداشتی نوشته است در صورت ورود ویروس کرونا به زندان‌ها، صدها نفر به ویروس آلوده خواهند شد.

این پلاتفرم افزوده است که نگه داشتن فعالین کارگری؛ مدنی و سیاسی در زندان بازی با مرگ آنها است و مسئولیت این بازی خطرناک تماما با قوه قضائیه و بالاترین مقامات جمهوری اسلامی می‌باشد. ما آزادی فوری و سریع آنها را خواستاریم.

 

دکمه بازگشت به بالا