تازه‌های سیاسی

خامنه‌ای: کرونا بلای آن‌چنان بزرگی نیست، صحیفه سجادیه بخوانید

علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی،‌ در ارتباط  با بحران شیوع کرونا در ایران ضمن صحبت در مورد اینکه بیماری کرونا «بلای آن‌چنان بزرگی نیست»، از مردم خواست برای دفع آن دعای هفتم «صحیفه سجادیه» را بخوانند.

خامنه‌ای روز سه‌شنبه ۱۳ اسفندماه در حاشیه کاشت نهال درخت به مناسبت هفته منابع طبیعی درباره شیوع کرونا گفت: از توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مسئولان در این زمینه «نباید تخطی شود.»

پیشتر خامنه‌ای روز چهارم اسفندماه و در پی برگزاری انتخابات مجلس با وجود تایید شیوع کرونا در کشور، طی یک سخنرانی از این بیماری به عنوان «بیماری کذایی» نام برد و آن را یکی از بهانه‌های دشمنان در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای کاهش میزان مشارکت در انتخابات دانست.

اما کمی بعد وبسایت رسمی رهبر جمهوری اسلامی با تغییر متن این بخش از سخنان او، «بیماری کذایی» را به «بیماری جدید» تغییر داد.

توصیه خامنه‌ای در مورد خواندن دعای صحیفه سجادیه درحالی صورت می‌گیرد که انتشار ویروس کرونا از شهر مذهبی قم در ایران، باعث شد که بسیاری از شهروندان خرافات مذهبی از جمله دارالشفاء بودن این شهر و طلبیدن شفا از امامزادگان را به چالش و نقد بکشند.

دکمه بازگشت به بالا