تازه‌های سیاسی

کمک‌های سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با کرونا به تهران رسید؛ اما شهروندان نگران دزدی‌ها هستند

هواپیمای حامل کمک‌های سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا وارد تهران شد.

به گزارش تسنیم، هواپیمای حامل کمک‌های سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا دیروز دوشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی خمینی (ره) تهران شد.

این محموله شامل حدود هشت تن دارو، کیت‌های آزمایش این بیماری برای ۱۰۰ هزار نفر و همچنین تجهیرات پزشکی و آزمایشگاهی است و با هواپیمای نظامی از دبی به ایران ارسال شده است.

به گفته یک مقام سازمان بهداشت جهانی، علاوه بر این کمک‌ها، ۶ تیم پزشکی متشکل از پزشکان، متخصصات علوم آزمایشگاه و اپیدمیولوژیست، به ایران در شناسایی و کنترل ویروس کرونا کمک می‌کنند.

سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با قربانیان ویروس کرونا در ایران، از ارسال کمک‌های پزشکی و مالی به کشورمان برای مقابله با شیوع سریع این ویروس خبر دادند.

بر اساس این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، محموله‌ کیت‌های آزمایشگاهی، دستکش و لباس‌های مخصوص حفاظتی امروز (دوشنبه) سریعا با هواپیما به تهران منتقل خواهد شد.

سه کشور اروپایی همچنین متعهد شده‌اند که حدود ۵ میلیون یورو از طریق سازمان بهداشت جهانی و سایر آژانس‌های بین‌المللی برای ایران ارسال کنند.

بحث ارسال کمک های سه کشور اروپایی به ایران در فضای مجازی نیز داغ است، بسیاری از شهروندان درعین حال که از این کشورها ابراز خرسندی کرده اند؛ اما نسبت به نحوه توزیع این کمک ۵ میلیون یورویی، دزدی، تخلفات و احتکاراتی که ممکن است از طرف مسئولان حکومتی صورت بگیرد ابراز نگرانی شدید کرده اند.

گفتنی است، اختلاس‌های کلان از جمله تخلفاتی است که در سالهای اخیر در جمهوری اسلامی به یک امر متداول تبدیل شده و به این علت، شهروندان اعتمادشان را نسبت به حاکمیت به شدت از دست داده اند.

 

دکمه بازگشت به بالا