تازه‌های سیاسی

وزیر امور خارجه ترکیه: برای برقراری صلح پایدار در ادلب تلاش می‌کنیم

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های خارجی در دوحه، پایتخت قطراظهار داشت: تمام تلاش‌های ما برای برقراری صلح پایدار در ادلب است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادامه حملات رژیم اسد به ادلب گفت: اقدامات تهاجمی رژیم اسد در سراسر سوریه به‌ویژه ادلب به فاجعه‌ تبدیل می‌شود. این رژیم و حامیان آن به غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، مدارس و نیروهای‌مان در آنجا حمله کردند.

وزیر امور خارجه ترکیه  ادامه داد، روسیه آشکارا از رژیم اسد حمایت می‌کند، اما نمی‌توانیم بگوییم که به‌طور مستقیم ما را هدف قرار دادند.

چاووش‌اوغلو متذکر شد: با روسیه برای برقراری یک آتش‌بس پایدار و الزام‌آور در ادلب همکاری می‌کنیم. هیئت ترکیه دیشب با نمایندگان روسیه به درخواست آنها در آنکارا بار دیگر دیدار کرد. ولی به نظر می‌رسد که برقراری این آتش‌بس فقط در صورت دیدار روسای جمهور ترکیه و روسیه امکان‌پذیر خواهد بود. ممکن است این دیدار در نخستین هفته مارس صورت بگیرد.

گفتنی است، خبرگزاری دولتی ترکیه، تی‌آر‌تی از قول وزیر دفاع ترکیه نوشته است، در واکنش به حمله منفور رژیم اسد در ادلب، عملیات سپر فرات ترکیه در منطقه ادلب با موفقیت تمام ادامه دارد.

خلوصی آکار تاکید کرد که قصد رویارویی با روسیه را نداریم. هدف ما توقف قتل غیرنطامیان در ادلب و جلوگیری از موج مهاجرت انسان هاست.

طی چند ماه اخیر، نیروهای دولت دمشق در جریان بمباران ادلب، ده ها سرباز ترکیه را کشتند و این مسئله باعث افزایش تنش میان ترکیه و سوریه شده است.

دکمه بازگشت به بالا