سیاسیمقاله

بحران سازی ها چگونه به ادامه حاکمیت آخوندها کمک می کند؟

?#سعید_همتی

✍️ در طول چهار دهه گذشته، “رژیم آخوندی” با استراتژیِ “بحران سازی، برای عبور از بحران اصلی”، با یک بازی سراسر فریب، ملت ایران را با بحران ها، مشغول نموده و به بقای تقلبیِ خود ادامه داده است. آخوندها معتقدند که بحران در جامعه، می تواند موجب اتحاد مردم حول محور حکومت شود، لذا بحران سازی های هدفمند آخوندی از بدو انقلاب۵۷ کلید خورد.

 

✍️ اولین بحران، اعدام گسترده متخصصان باقی مانده از رژیم شاه و دیگر مخالفین انقلاب۵۷، در جهت تثبیت رژیم فاشیستی تازه تاسیس شده بود. این جنایت، بحرانی بود برای سرپوش گذاشتن بر بی مدیریتی ها، بی برنامگی ها، دروغگویی ها و فریبکاری های”خمینی”، همچنین سوق دادن شیعیان ایران، به برنامه‌های خرافه پرور آخوندی.

 

✍️ اِشغال سفارت آمریکا، بحران دیگری بود که با نقض قوانین بین المللی راه را برای حذف بخشی از نیروهای روشنفکر ایران باز کرد. از سویی با ایجاد این بحران، رژیم توانست با دستاویز قرار دادنِ شعار ریاکارانه ی مبارزه با “استکبار جهانی” پایگاه‌ اجتماعی اش را قدرت بخشد و با شعار “مرگ بر آمریکا و اسرائیل” عَلَمی از فریب بر پا کند. با به راه انداختن این بحران بود که خمینی توانست جامعه ایران را با توهم مبارزه با دشمنان خیالی، تسلیم به قربانی کردن آزادیهای اجتماعی و سیاسی شان نماید و تندرو ها را در حکومت قدرت بخشد.

 

✍️بحران آغاز جنگ با عراق، که با تحریک مداوم صدام توسط ایادی “خمینی”(محسن رضایی و شرکاء) به وقوع پیوست به جمهوری اسلامی این امکان را داد تا “سپاه تروریستی پاسداران” را قدرت بخشد، شبه نظامیانی که جز کشتن و کشته شدن در راه عقاید جعلی آخوندها، درک دیگری از زندگی نداشه باشند. آنها دقیقا نقشی را بازی می کردند که “قزلباش ها” برای شاهان صفوی ایفا کرده بودند.

 

✍️ سپس رژیم، از معلولین، جنگجویان و خانواده های کشته شدگان جنگ با عراق، برای خود بدنه اجتماعی ساخت و در سایه آن به سرکوب اقوام ایرانی و همچنین اعدام چندین هزار جوان بی گناه در دهه ۶۰ پرداخت.

 

✍️ در پرده ای دیگر از سریال آخوندیِ “بحران سازی”، با ایجاد هویتی ساختگی یک اپوزیسیون تقلبی تحت نام “اصلاح طلبان” که در واقع استمرارطلبان رژیم بودند ساخته شد. با این اپوزیسیون جعلی بود که ملت را برای دهه‎ها به تله “انتخاب بین بد و بدتر” انداختند و مخالفان خود را در مبارزه فرسایشی تضعیف نمودند.

 

✍️ در “بحران هسته‎ای”، پس از اینکه رژیم آخوندی در تله تحریم ها گیر افتاد، با ایجاد بحرانِ حمله به نفتکش های سایر کشورها و همچنین حمله موشکی به پالایشگاه های “کشور سعودی” مردم ایران را تا مرز جنگ پیش برد، سپس با یک نرمش “قهرمانانه!” توانست اپوزیسیون را به بهانه تمامیّت ارضی و فرقه گرایان را به بهانه بقای “حکومتِ مهدوی” آرام کند.

✍️ از طرفی رژیم آخوندی پس از شکست برجام، با تولید بحرانی فزاینده، در تدارک غنی سازی بالای ٢٠ درصد است، که تلاش چندی قبل رژیم برای خرید صدها هزار آهنربای حلقه ای شکل از چین دلیل این ادعا است.

 

✍️ اخیراً پس از فاجعه انسانی اپیدمی”ویروس کرونا” در چین، با سیاست دربهای باز جمهوری اسلامی برای ورود طلّاب چینیِ “جامعةالمصطفی العالمیه” و شهروندان این کشور به ایران، بحران سازی جدید آخوندها کلید زده شد. بحران سازیِ وارد کردنِ ویروسی کُشنده به ایران، که چند صد نفر را در چین کشته بود و دلیل قرنطینه شدن بیش از صد میلیون نفر در این کشور بود، بسیار ناجوانمردانه بود. ویروسی که اقتصاد چین را به ورشکستگی کشانده بود. ویروسی که همه می دانستند، با احدی شوخی ندارد و ۱۰ مرتبه از آنفولانزا واگیرتر و بسیار کشنده است!

 

✍️ رژیم آخوندی با بوجود آوردن بحران شیوع بیماری مرگ آور کرونا در ایران و فراهم آوردن زمینه مرگ (تاکنون)چندصد هموطن بی گناه بر اثر ابتلا به این ویروس، توانست افکار عمومی را از گرانی های فزاینده، اختلاسهای کلان، فساد گسترده در دستگاه های مختلف حکومت، کشتار آبان ماه و شکست “انتخابات نمایشی”دوم اسفندماه، منحرف سازد و فریبکارانه دلیل عدم مشارکت گسترده مردم در انتصابات دوم اسفند را “ویروس کرونا” معرفی نماید.

 

✍️ به تصور “رهبر جمهوری اسلامی” کشتار مردم ایران توسط “ویروس کرونا” ایجاد بحرانی هوشمندانه است، که دغدغه های اساسی زندگی مردم را به حاشیه می برد و مردم ایران بین مردن توسط “ویروس کرونا” یا تسلیم رژیم بودن، ناچار به انتخاب می شوند.

 

✍️ طی ۴۱ سال گذشته، جمهوری اسلامی نه تنها با بحران سازی های داخلی برای مردم ایران مشکل آفرینی کرده است، بلکه کماکان بر استمرار سیاست بحران سازی های منطقه ای و بین المللی نیز پافشاری می کند. که در سالیان اخیر، آمریکا دست “رژیم آخوندی” را در این زمینه خواند و با تحریم رژیم، موجب ورشکستگی اقتصادی و بحرانِ “رکود/تورمی” و دیگر تبعات منفی مضاعف برای رژیم شد و به این نحو، بحران سازی های بین المللی “رژیم آخوندی” را به داخل رژیم هدایت کرد.

 

✍️ از بحرانِ جنایات “نیروی قدس سپاه تروریستی” در سوریه، عراق و افغانستان اسناد فراوانی در رسانه ها منتشر شده است، از طرفی کشف تسلیحات قاچاق سپاه در کشورهای منطقه و حتی آفریقا، موجب گشته که “سپاه تروریستی” زیر ذره بین سایر کشورها برود.

 

✍️ رژیم آخوندی یک حکومت فرقه گراست که بر پایه های ایدئولوژی آن یعنی فریب،جعل و دروغ، با تمرکز بر روی ماهیت فاشیستی خود و با تلاش برای صدور آن، در عرصه داخلی و جهانی مشکل و بحران ایجاد می کند. بحران هایی که شاید چند نفس مصنوعی به جسم بی روح رژیم آخوندی بدمد، اما در تداوم، فضا را روز به روز برای آخوندها تنگتر می نماید.

 

✍️ شاید بحران سازی برای عبور از بحرانی دیگر، تا پیش از به وجود آمدن اینترنت جهانی جواب می داد. اما امروزه هر شخص، با کمک رسانه های آزاد و یا یک جستجوی ساده در فضای مجازی به بخشی از حقایق پشت پرده دروغ های “آخوندساخته” پی می برد و به این دلیل، سالهاست آخوندها برای ساخت یک شبکه اطلاعات داخلی(بدون اتصال به اینترنت بین المللی) تلاش می کنند. آنها برای ادامه ظلم ها و فسادهایشان مردمی بی اطلاع لازم دارند.

 

دکمه بازگشت به بالا