اهل سنتحقوق بشر

تایید حکم اعدام دو روحانی بلوچ در ادامه فشار به فعالین اهل سنت

براساس گزارش های رسیده به شبکه جهانی کلمه ،حکم اعدام دو روحانی اهل سنت ؛ با نام های مولوی “امان الله( امین) بلوچی” و حافظ “عبدالرحیم کوهی” در دیوان عالی کشور تایید شد.

یک منبع مطلع در گفتگو با خبرنگار شبکه جهانی کلمه اظهار نمود :حکم تایید اعدام  این دو روحانی بلوچ، امروز( شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ) به زندانیان ابلاغ شده است .

پیشتر شبکه جهانی کلمه گزارش داده بود که  حکم اعدام مولوی امان الله (امین ) بلوچی، سه شنبه، ۵ شهریور ماه ۱۳۹۸  از سوی زندان مرکزی زاهدان به ایشان ابلاغ و همچنین  حکم اعدام مولوی حافظ “عبدالرحیم کوهی” نیز روز چهارشنبه ، ۱۳ شهریور ۹۸ به وی  ابلاغ شده است .

 

گفتنی است که مولوی امان الله بلوچی و حافظ مولوی عبدالرحیم کوهی از سال ۱۳۹۴ به اتهام “اقدامات امنیتی” در بازداشت به سر میبرند؛ اتهاماتی که بارها از سوی این دو فعال مذهبی  در جلسه های برگزار شده دادگاه پس از انتقال به زندان انکار گردیده است.آن ها می گویند: برای اخذ اعترافات دیکته ای، تحت بدترین شکنجه های جسمی قرار داشته اند.

پیش از این نیز ، تعدادی از فعالین و علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان علاوه بر تحمل حبس و شکنجه، در سکوت رسانه ها اعدام شده اند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا