اهل سنت

انتقاد علمای بلوچستان نسبت به ادامه بازداشت مولوی کوهی

سه تن از چهره مذهبی اهل سنت با انتقاد از بازداشت مولوی کوهی ،مجددا خواهان آزادی وی شدند.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه، مولوی محمد امین آسکانی مدیر داخلی انوارالحرمین پشامگ، مولوی واحد بخش بلوچی مدیر داخلی مدرسه دینی صدیقیه سگار و مولوی عیسی امیری استادفقه وحدیث جامعه الحرمین چابهار برای چندمین بار با انتقاد از بازداشت مولانا فضل الرحمن کوهی، خواهان آزادی وی شدند.

مولوی آسکانی با بیان اینکه یک سوم ملت بلوچ در انتخابات اخیر به جای اسم کاندید انتخابی اسم مولانا کوهی را در برگه رای نوشتند، گفت: زندان رفتن سنت انبیا و علمای حقگو امثال مولانا دامنی و مولانا احمد ناروی است.

وی افزود:”بنده قبلا به مسئولین متذکر شده ام، زندانی کردن مولانا کوهی به صلاح کشور و ملت نیست و ما مجددا از مسئولین می خواهیم که مولانا کوهی را هرچه زودتر آزاد کنند .

مولوی واحد بخش بلوچی نیز با تاکید بر بی گناهی مولانا کوهی خواهان آزادی وی شده و افزود:” سخنان مولانا کوهی همیشه دفاعی بوده است وی هر زمان که کسی علیه صحابه و اعتقادات اهل سنت سخن می گفت و یا ظلمی علیه ملت بلوچ روا داشته می شد موضع گیری می کرد”.

مولوی عیسی امیری استاد فقه و حدیث مدرسه دینی چابهار نیز با انتقاد از بازداشت مولانا کوهی خطاب به طلاب مدرسه دینی پشامگ گفت:” شما باید راه مولانا فضل الرحمن کوهی را ادامه بدهید و این راه انبیا و علمای ربانی است”.

گفتنی است که مولانا فضل الرحمن کوهی از روحانیون منتقد سیاست های جمهوری اسلامی است که از هفتم آذر در بازداشت بسر می برد.

بازداشت وی با اعتراضاتی در سیستان و بلوچستان همراه بود.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا