تازه‌های سیاسی

شناسایی مواردی از کرونا با منشأ مسافران ایرانی در دیگر کشورها؛ توقف پروازها به ایران

به‌دنبال شیوع کرونا در ایران، اداره کل هوانوردی غیرنظامی ترکیه، اعلام کرد که همه پروازهای مسافری و باری خود به ایران را متوقف کرده است.

در اطلاعیه اداره کل هوانوردی غیرنظامی ترکیه آمده است: «در پروازهایی که از ایران به مقصد ترکیه انجام می‌شوند، هیچ‌گونه مسافری پذیرفته نخواهد شد. هواپیماهای ایرانی بدون مسافر وارد ترکیه شده و می‌توانند تنها مسافران ایرانی را انتقال دهند. در این پروازها مسافران تبعه ترکیه را نیز نمی‌توانند انتقال دهند.»

همزمان قطر اعلام کرده که شهروندان این کشور و همچنین شهروندان کویت را از ایران خارج می‌کند.

روسیه نیز به خاطر کرونا صدور روادید برای ایرانیان را لغو کرد.

کشورهای پاکستان و گرجستان از شناسایی اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا خبر داده‌ و گفته‌اند که مبتلایان، به ایران سفر کرده بودند.

در روزهای اخیر حدود ده کشور خاورمیانه اعلام کردند موارد کرونا در کشورشان مشاهده شده و اغلب از ایران آمده‌اند.

با وجود گسترش ویروس کرونا به دیگر شهرهای ایران، حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران گفت که این کشور قصد ندارد شهری را در قرنطینه قرار دهد.

منابع مستقل، آمار ابتلا به کرونا در ایران را «خیلی بیشتر» از آمار منابع حکومتی اعلام کرده‌اند.

در ۲۲ استان ایران؛ به طور رسمی مواردی از ابتلا یا مرگ بر اثر کرونا در آنها تایید شده است.

محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حضور ۷۰۰ طلبه چینی در حوزه علمیه قم را از جمله زمینه‎های انتشار کرونا در این شهر مذهبی عنوان کرده بود.

تدروس ادهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت افزایش ناگهانی موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید در کشورهایی از جمله: ایران را “بسیار نگران‌کننده” توصیف کرده است.

به دلیل نگرانی از شیوع کرونا، عربستان سعودی در اقدامی پیشگیرانه ورود به اماکن مقدس در دو شهر مکه و مدینه و انجام عمره را ممنوع اعلام کرد.

با وجود شیوع کرونا در چند شهر ایران، رهبران مذهبی و نهادهای امنیتی در شهرهای قم و مشهد هنوز با تعطیلی اماکن مذهبی موافقت نکرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا