ایران

سیل لرستان: قطع آب و برق هزاران مشترک، مسدود شدن راه‌ ده‌ها روستا

بنا بر اعلام دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو، برق ۳۷ روستا و آب ۲۳ روستا بر اثر بارش شدید باران و وقع سیل در لرستان قطع شده است.

میثم جعفرزاده مدیر این دفتر گفته است: میانگین بارش‌ها تا ساعت ۶:۳۰ دقیقه امروز ۱۰۴ میلی‌متر گزارش شده که بیشترین بارش با ۱۴۵ میلی‌متر در نورآباد و کمترین بارش با ۷۰ میلی‌متر در پلدختر ثبت شده است.

طی ۳۸ ساعت گذشته متوسط بارش‌های این استان بیش از نود و‌ چهار میلیمتر بوده است.

سامانه بارشی که از دوشنبه شب در لرستان فعال گردید، به اندازه‌ای موجب بارش شده که کل این استان را درگیر کرده است.

خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه، هفتم اسفند، نوشت که سیل در چند روز اخیر در لرستان خسارات زیادی به روستاها و پل‌ها وارد کرده و آبگرفتگی شهرها و روستاها هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش میزان، گودرز امیری، معاون استاندار لرستان اعلام کرد که راه دسترسی و محور‌های مواصلاتی بالغ بر ۳۵۰ روستا قطع شده است.

به گزارش ایلنا، حسن رضاییان، فرماندار پلدختر هم از قطع راه‌های ارتباطی ۱۵ روستا در معمولان و قطع ارتباط با ۳۹ روستا در بخش مرکزی پلدختر خبر داده است.

حمید کشکولی، فرماندار الیگودرز هم به خبرگزاری تسنیم گفت راه دسترسی به ۱۲۰ روستا در بخش زز و ماهرو، جاده سپید دشت به شول‌آباد و راه دسترسی دهستان ماهرو قطع است.

سازمان هواشناسی تا ظهر روز چهارشنبه برای همه نقاط استان لرستان، بارندگی، گاهی رعد و برق و نیز در برخی ساعات، وزش باد شدید را پیش‌بینی کرده است.

لرستان در حالی با مشکلات سیل اخیر دست‌و‌پنجه نرم می‌کند که در ابتدای سال جاری هم بر اثر بارش‌ سیل‌آسا خسارات زیادی به این استان وارد شد.

دکمه بازگشت به بالا