ایران

هشدار سیل در استان‌های مختلف ایران

در پی بارش‌های شدید در لرستان، رودخانه خرم‌آباد در مرکز این استان طغیان کرده و معابر و خیابان‌های این شهر به شدت دچار آبگرفتگی شده‌اند.

این بارش‌ها از شامگاه دوشنبه آغاز شده و با طغیان رودخانه منطقه، پل «جهادگران» واقع در شمال خرم‌آباد، زیر آب رفت و مسدود شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر، «کانال‌های عبور آب کنار خیابان به علت شدت بارش  و وجود زباله بسته شده و آب ورودی به سطح خیابان‌ها دو چندان شده است».

این خبرگزاری داخلی، اضافه کرد: «زیرگذرهای شهر نیز وضعیت چندان مطلوبی ندارند» و «منازل و نوار ساحلی خرم آباد از جمله در منطقه کرگانه  و ساحلی علوی همچنان در معرض خطر سیل قرار دارند».

روز دوشنبه بهروز مرادپور، مدیرکل هواشناسی لرستان، از ورود سامانه بارشی قوی و سیل‌آسا در ظهر همان روز به این استان خبر داد و همزمان جعفر طولابی، فرماندار خرم آباد گفت: «پنجاه روستای شهرستان در معرض خطر سامانه بارشی جدید  و ۲۰ روستا نیز در خطر رانش زمین هستند.»

از روز دوشنبه هشدارهایی در بیش از ده استان ایران داده شده و نیز تمهیداتی برای مقابله با سیل احتمالی اندیشیده شده است.

داریوش بهارلویی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، روز سه‌شنبه به ایرنا گفت: «بارش‌هایی که از اواخر دوشنبه آغاز شده و تا اوایل چهارشنبه ادامه دارد، در حال اثرگذاری بر ورودی آب سدهاست و رصدها، افزایش ورودی به حوضه‌های دز و کرخه را نشان می‌دهد.»

پیشتر میثم جعفرزاده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، از وقوع سیلاب‌های شدید در استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان و اصفهان در روز سه‌شنبه خبر داده و گفته بود در  تهران نیز «باران‌های شدیدی پیش‌بینی شده و شاهد آبگرفتگی‌های جدی خواهیم بود».

 

دکمه بازگشت به بالا